Un sistem imunitar puternic ajută la menținerea sănătății noastre. Sistemul imunitar este format din organe, celule, țesuturi și proteine. Împreună, acestea realizează procese care combat agenții patogeni, precum virusurile, bacteriile și corpurile străine care provoacă infecție sau boli.

Când sistemul imunitar intră în contact cu un agent patogen, declanșează eliberarea de anticorpi, care luptă cu agenții patogeni și îi omoară. Includerea anumitor alimente în dietă poate consolida reacția sistemului imunitar la pericolele care pândesc organismul. Citiți mai departe pentru a descoperi ce alimente pot întări sistemul imunitar.

Alimente care întăresc sistemul alimentar

Carnea de pasare

Supa de pui este unul dintre cele mai recomandate feluri de mâncare, în caz de boală. Aceasta este cunoscută și apreciată de mii de ani și se crede că a apărut odată cu domesticirea păsărilor, in Sudul Asiei.

Combinația de ingrediente benefice din supa de pui face ca acesta să fie un stimulent deosebit de puternic pentru sistemul imunitar. De exemplu, cercetătorii au arătat că supa de pui poate inhiba în mod semnificativ migrația neutrofilelor către locurile de infecție sau inflamație la cei cu infecții ale tractului respirator. Cisteina, în special, este un ingredient al puiului care s-a dovedit a opri deplasarea globulelor albe și a scădea mucusul asociat cu răcelile.

Nici o listă de alimente care stimulează imunitatea nu ar fi completă fără includerea cărnii de pasăre, în special cele de pui și de curcan. Toată carnea de pasăre are un conținut ridicat de vitamina B6 și doar 100 grame conțin până la 50% din cantitatea recomandată zilnic. Vitamina B6 este importantă în formarea de globule roșii noi și sănătoase.

Supa de pui conține, de asemenea, vitaminele A și C, magneziu, fosfor și antioxidanți, care sunt importante pentru funcția imunitară. Proteina din pui și curcan vă oferă, de asemenea, aminoacizi, care sunt folosiți de corpul dvs. pentru a construi anticorpi în lupta împotriva infecțiilor.

MigdaleleAlimente recomandate pentru cresterea imunitatii 1

Migdalele sunt o sursă excelentă de vitamina E, care împreună cu vitamina C – este esențială în menținerea sistemului imunitar sănătos. Doar 70 de grame de migdale vă vor oferi aproape 100% din cantitatea recomandată zilnic de vitamina E. Migdalele sunt o gustare minunată oricând, în plus, le puteți include în diferite preparate, pentru un plus de textură și aromă.

Ciupercile

Ciupercile sunt bogate în seleniu și în vitaminele B, inclusiv riboflavină și niacină. Acestea sunt minunate pentru sistemul dumneavoastră imunitar. Seleniul, de exemplu, este un antioxidant care ajută la diminuarea stresului oxidativ, reducând inflamația și sporind imunitatea. Vitamina B6 s-a dovedit, de asemenea, că susține reacții biochimice importante în sistemul imunitar.

Ciupercile sunt bogate și în polizaharide, care sunt molecule asemănătoare zahărului, ce stimulează funcția imunitară. Acestea acționează pentru activarea sau îmbunătățirea răspunsului sistemului imunitar și pentru creșterea producției de specii reactive de oxigen.

Ciupercile sunt un aliment savuros, binevenit la orice masă. Le puteți face sote, cu puțină ceapă și servi ca garnitură, sau le puteți include în diferite salate.

Citricele

Fructele citrice conțin vitamina C, un micronutrient esențial. Aceasta contribuie la îmbunătățirea sistemului imunitar prin susținerea funcțiilor celulare. Vitamina C poate crește, de asemenea, producția de globule albe din sânge, care protejează organismul împotriva infecțiilor.

În plus, suplimentele de vitamina C pot preveni și trata infecțiile respiratorii și pot acționa ca un antioxidant, ajutând la combaterea radicalilor liberi care afectează sistemul imunitar și îl împiedică să funcționeze corect.

Citricele, însă, nu conțin doar vitamina C. Flavonoidele – compuși ai plantelor care au proprietăți antiinflamatorii și antioxidante sunt un alt ingredient care oferă sistemului imunitar un impuls, contribuind la reducerea inflamației și la recuperarea mai rapidă în caz de boală.

Deoarece organismul nu poate nici să producă, nici să stocheze vitamina C, este important să consumăm zilnic surse bogate de vitamina C, mai ales atunci când suntem bolnavi. Dar, dacă nu vă place gustul citricelor, sau dacă luați anumite medicamente care pot interacționa negativ cu fructele citrice, puteți lua suplimente de vitamina C, care sunt disponibile în orice farmacie sau plafar.