INVESTEŞTE CONSTANT ÎN TINE
ŞI ÎN AFACEREA TA

Investiţia a stat întotdeauna la baza progresului şi a generat pentru iniţiatori profituri fabuloase. S-a investit în artă, în industrie, în învăţământ, … în tot ce a justificat profit în timp. Unele s-au concretizat rapid, altele într-un timp mai îndelungat. Dar toate, indiferent de interes, au fost lansate pe piaţă în funcţie de cel care avea (are) un capital puternic. Sau asta ne-a plăcut nouă să credem. De fapt, indiferent dacă ne dăm seama sau nu fiecare, mai mult sau mai puţin, investim în ceva.

De când ne naştem şi până la primii bani câştigaţi din munca noastră, părinţii investesc în noi – este un ciclu la care contribuim cu toţii de generaţii, o competiţie a dăinuirii naţiei noastre faţă de altele, ca fiecare să investim în persoana noastră, în copiii noştri… şi de regulă în casă. Sunt investiţii bune? Desigur! Orice investiţie e bună, în condiţia în care ea se dovedeşte a fi profitabilă în timp (să fie activă). Dacă avem o casă numai pentru a locui în ea, o maşină numai pentru a ajunge mai comod la serviciu sau a ne face concedii cu ea (prin aceste investiţii cheltuim în continuare – nu producem bani) ele devin pasive (vezi Robert T. Kiyosaki).

Joe Girard spunea: “Nu te lăsa când poţi să realizezi atâtea! Nu renunţa la oportunităţile pe care ţi le oferă viaţa! Fă un efort şi ia de la viaţă tot ce-ţi poate oferi. Eu ştiu că poţi şi te susţin. Succes!“ Întrebarea este: “poţi avea succes dacă nu citeşti (nu te instruieşti), nu investeşti în tine?“

Raportând investiţia la o afacere, lucrurile sunt puţin mai complicate. În primul rând trebuie să ştii că locul afacerii tale în lume va depinde nu numai de cât investeşti tu în tine ci şi de cum investeşti pe toate planurile în afacerea ta.

Să luăm acum concret afacerea CaliVita. Cine a avut şi are succes? Cel care a considerat-o de la început o afacere şi a investit constant în el şi în afacerea lui.

Investiţia în tine, în afacerea CaliVita

îmbracă multe aspecte. Iată câteva, alese într-o anumită ordine pe care am considerat că se impune a o respecta:

  1. Gândesc, deci exist. (spunea Rene Descartes) Gândeşte şi tu.Visează un vis măreţ şi apoi acţionează prin toate metodele pentru ca visul tău să devină realitate.“

ATENŢIE! “A vedea cuvintele nu este suficient. Trebuie să pătrundem dincolo de ele şi să gândim în imagini.“ (Joe Girard).
Important este ca visul tău să fie un “vârf“ suficient de înalt, dar realizabil. Să-l poţi cuceri, sapă în stâncă trepte şi urcă treaptă cu treptă (împarte cucerirea “vârfului“ în etape mai mici).

  1. Realizeaza un plan de lucru scris. Ai în vedere cum trebuie să acţionezi zilnic, săptămânal, lunar… Planul te va orienta, vei şti în fiecare clipă ce ai de făcut. Chiar dacă ai ratat o întâlnire, te concentrezi asupra celor care vor veni şi, până la urmă, va apare şi succesul. Condiţia de bază când ai un eşec e să derulezi în mintea ta “filmul“ cu acea persoană şi să depistezi momentul în care un gest, un cuvânt al tău, a determinat-o să nu mai fie receptivă la informarea ta. (Ce a nemulţumit-o? Ce a făcut-o să se “întoacă“?…)
  2. Treci la acţiune (spune Planul de Carieră) cu curaj. “Curajul nu înseamnă absenţa fricii, ci cucerirea acesteia“. (Donald J. Trump) Cucerirea fricii se dobândeşte în timp. E un exerciţiu al minţii, o luptă între tine şi frica de insucces, o luptă pe care fiecare învăţăm s-o stăpânim după mult curaj şi exerciţiu efectuat în prealabil. Important e să ştii că orice început e greu şi că, dacă vrei să ai succes, va trebui să începi cât mai repede. Vor fi inevitabile bâlbâieli, fraze neterminate… Dar ce importanţă are? Crezi că va fi cineva care să te contrazică? (Sponsorul nu are interesul să te pună într-o lumină proastă, alţii care te aud pentru prima dată oricum vor rămâne cu gura căscată la ce le spui, iar dacă e o sală foarte mare unde să fie şi instruiţi şi neinstruiţi, vei ambiţiona pe mulţi: “păi – o să zică ei – aşa şi eu pot!“). Cucerirea fricii depinde de visul pe care ţi l-ai propus (de motivaţia ta), de hotărârea de a lua startul.
  3. Ascultă casete, citeşte cărţi, despre tehnica vânzării, motivaţie, sistem…, ori de câte ori ai un minut liber. Valorifică-ţi la maxim timpul. Aşa devii un om de afaceri, aşa înveţi să stăpâneşti orice situaţie grea, să descoperi dintr-o privire ce îşi doresc viitorii tăi clienţi (parteneri de afacere).
  4. Fii original (bine informat/instruit şi vesel). Află repede (înainte de întâlnire, dacă e posibil) de ce are nevoie persoana de contact. Emană entuziasm şi molipseşte cu el pe toţi din jur. Dar nu fi teatral. Fii tu însuţi (pentru asta analizează-ţi în prealabil bine în oglindă toate sentimentele pe care vrei să le induci). Comportă-te ca şi cum ai fi deja un om realizat. Îmbracă-te în pielea lui şi pune suflet şi inimă acolo unde faci ceva. Nu te gândi la avantajul tău ci la al celui din faţa ta.
  5. Fii prezent la: seri bussiness, medicale, seminarii, conferinţe…, Sărbătoarea Anuală CaliVita. Dă prin atitudinea ta un exemplu bun tuturor celor care vrei să te urmeze. Arată-le importanţa instruirii, explică-le concret ce se va întâmpla cu cei care se automarginalizează. (Este ca şi cum ţi-ai refuza dreptul de a te scula în fiecare dimineaţă. Tu nu mai trebuie să mănânci, să te bucuri de lumina zilei, să respiri aerul curat de munte, briza mării, să vorbeşti cu cineva…, tu ai o treabă foarte importantă: să stai în pat, să butonezi telecomanda, să dormi, să visezi – nu se spune că trebuie “să ne hrănim cu vise“?…). Să absentăm, fiecare avem “n“ motive. Mai greu e să ne dăm seama de acţiunile priozitare, de cum ne pot ele influienţa în bine (în rău, dacă alegi greşit) viitorul nostru şi al familiei.

Ce însemnă să investeşti în afacerea ta ca partener CaliVita?

Iată o întrebare bună. Mulţi consideră asta o joacă şi o iau ca atare. Succesul nu se obţine decât dacă investeşti permanent în afacerea ta. Iată câţiva paşi şi ordinea pe care o consider eu:

  • Să pui importanţa cuvenită colaboratorilor (viitorilor tăi colaboratori) mai presus de orice. Pot apărea într-o zi multe priorităţi. (Ex.: Ai o amendă la poliţie pe care dacă nu o plăteşti la timp o plăteşti majorată, părinţii te invită la o nuntă, soţia ţi-a lăsat o listă de cumpărături, la şcoală dirigintele copilului te solicită, dar în acelaşi timp cel mai bun prieten al tău e internat în spital şi tu ai 10 întâlniri planificate de săptămâna trecută). Ce alegi? Desigur, decizia care îţi va schimba soarta în bine. Dacă alegi sentimental – şi tu eşti un amărât de salariat bun la toate şi pentru toţi – eşti pierdut. Mai devreme sau mai târziu tot te vei certa cu soţia. Sărac, vei ajunge posibil chiar la despărţire. Dar aşa, dacă într-o lună, două vei aduce mai mulţi bani în casă, te va ierta şi va uita totul.
  • Trebuie să-ţi asiguri un mijloc de tranbport rapid, comod, sigur, care să nu-ţi influienţeze timpul acordat întrevederilor. Fii întotdeauna prezent la întâlniri mai devreme. Întârzierea te scade în ochii viitorului partener, sau te poate discredita definitiv.
  • Achiziţionează-ţi orice aparat (foto, de filmat, laptop, videoproiector, etc.) care crezi că-ţi va uşura munca.
  • Închiriază o sală (fă-ţi spaţiul/centrul tău) de prezentări zilnice (om la om) şi săptămânale (lărgite, cu toată echipa din zonă).
  • Încurajază-ţi începătorii să ţină Planul de Carieră. Ei vor fi liderii tăi de mâine. Cum îi formezi aşa îi ai. Dacă le apreciezi calităţile, îi încurajezi şi îi înveţi să fie independenţi, vor şti întotdeauna ce au de făcut şi se vor descurca în orice situaţie. Dacă faci tu totul şi lor nu le dai nicio şansă de afirmare (sarcină), vor depinde întotdeauna de tine ca fotomodelele de fotograf.
  • Felicită-i pe cei care au muncit mai mult, dă-le premiile care l-i se cuvin şi făi din asta o sărbătoare la fiecare încheiere a lunii de muncă. Construieşte relaţii de încredere reciprocă pentru a te baza pe echipă. Un moment de sărbătoare este şi un prilej de a fi mai apropiat de ei. Ei nu trebuie să te vadă ca pe un şef ci ca pe un prieten, un membru al familiei lor. Procedând aşa îi vei convinge de calităţile lor, îi vei determina să fie creativi, puternici, să ştie cum să rezolve în favoarea afacerii orice problemă ivită în munca lor.
  • Prezintă “cartea, caseta, DVD-ul lunii“, biletele la seminar, conferinţă…, Sărbătoarea Anuală CaliVita. Trezeşte-le interesul să intre cât mai repede în posesia informaţiilor (biletelor) respective. Ori de câte ori ai astfel de evenimente şi le propui grupului, după ce ai făcut-o dă-ţi o notă de la 1-10 şi punele pe un grafic. Dacă va rezulta o curbă care se plafonează în partea superioară, eşti pe drumul cel bun, dacă nu, caută soluţia în cărâţi, casete şi la seminariile viitoare. Important este să nu te dai bătut. Donald J. Trump spune în “NU RENUNŢA NICIODATĂ!“: “cred că aşa numitele lucruri imposibile sunt, de fapt, adeseori foarte posibile dacă eşti dispus să munceşti din greu şi dacă devii conştient de faptul că problemele se pot transforma în şanse.“

NU UITA!

Succesul nu se moşteneşte (cumpără, dobândeşte). Succesul se câştigă prin muncă.

Imaginea ta ca lider se câştigă greu şi, şi mai greu se întreţine.

Dacă vrei să te vezi pe panoul de onoare trebuie să străluceşti… să transpiri muncind, dar ţinând cont de sfatul lui Edward Ludbrook: “nu trebuie să faci lucruri extraordinare, ci trebuie să faci extraordinar de bine lucrurile normale.“

Mulţumesc pe această cale tuturor colaboratorilor mei harnici şi tuturor sponsorilor mei. Vă felicit pe toţi pentru dragostea pe care o purtaţi afacerii CaliVita, pentru rezultatele obţinute, vă doresc în continuare succese şi mai mari şi am convingerea că, datorită experienţei dobândite şi dovedite în timp şi condiţiilor în care tot mai mulţi bugetari au nevoie de venituri suplimentare, acum este momentul să acţionaţi mai mult ca oricând, acum aveţi ocazia să vă afirmaţi prin a face cât mai mulţi oameni fericiţi. Deci, bunii mei prieteni, ACŢIONAŢI ACUM!

Ing. FLORIAN FRUNZĂ G.P.M.