Exista multe lucruri care pot contribui la supraalimentare, de la stres, probleme, la hormoni, lipsa somnului si multe altele. Toate acestea pot adauga alimente si kilograme in plus. Pe termen scurt, mancatul excesiv pare ca aduce o alinare. Dar daca faci acest lucru prea des, fara indoiala va trebui nu doar sa cumperi haine de dimensiuni mai mari, ci te expui si la riscul de a avea probleme serioase probleme de sanatate, cum ar fi boli de inima si diabet de tip 2. Supraalimentarea vine si cu o doza de vinovatie si stima de sine scazuta, ceea ce afecteaza si sanatatea mintala.

Daca esti tentat sa incerci pastile pentru a-ti reduce pofta de mancare, nu uita ca acestea pot avea si unele consecinte foarte grave, care depasesc cu mult beneficiile pe care le-ai putea obtine. Si cateva dintre ele ar fi: dependenta, disfunctii sexuale, anxietate, dureri de cap severe si probleme cardiace.

Vestea buna este ca exista modalitati naturale de a opri supraalimentarea si iata cateva dintre acestea:

1. Consuma alimente si condimente care scad natural apetitul

Utilizeaza mai multe condimente atunci cand gatesti, deoarece contin antioxidanti, pot stimula metabolismul si pot incuraja corpul sa arda grasimile, reducandu-ti in acelasi timp apetitul. Poti folosi ardei iute rosu, piper negru, scortisoara si ghimbir.

S-a demonstrat ca presararea de piper rosu pe sandviciul de la micul dejun reduce dorinta de a lua gustari inainte de masa de pranz, si chiar te poate determina sa consumi mai putine calorii la pranz. De asemenea, consumand mai multe alimente bogate in fibre, cum ar fi fructele si legumele, fasolea, leguminoasele, semintele de chia si semintele de in, va creste senzatia de satietate, astfel incat sa nu ai nevoie de prea multa mancare.

2. Foloseste uleiuri esentiale

Exista unele uleiuri esentiale care pot ajuta la scaderea poftei de mancare datorita nutrientilor lor sau a faptului ca pot regla problemele hormonale. De exemplu uleiul esential de grapefruit a fost foarte mult studiat si a fost considerat a fi benefic datorita antioxidantilor continuti, uleiurilor volatile si enzimelor eficiente in reducerea poftei de mancare si dobandirea energiei. Uleiul are efect si asupra stimularii mirosului, deosebit de util pentru satietate si reducerea poftei de dulce. Studiile arata modificari pozitive, reglarea apetitului, precum si o ardere mai rapida a grasimilor. Pentru a utiliza ulei esential de grapefruit, adauga cateva picaturi intr-un difuzor sau amesteca o picatura sau doua cu ulei nuca de cocos sau ulei de migdale dulci si aplica pe piele, masand usor.

Alte uleiuri esentiale care pot ajuta la reducerea apetitului includ: lamaie, bergamot, boabe de ienupar, lemongrass, rozmarin si scortisoara.

3. Bea mai multa apa

Daca nu bei suficienta apa si devii deshidratat, vei avea parte de un metabolism mai lent. Cand te trezesti dimineata, esti deja deshidratat, deoarece nu ai consumat lichide timp de mai multe ore si functia metabolica incetineste in timpul somnului. Una dintre cele mai bune metode de combatere a acestei situatii este sa bei apa imediat dupa trezire, ceea ce iti va da mai multa energie, iar apetitul tau nu va fi la fel de mare. Asadar bea un pahar de apa pe stomacul gol.

4. Redu stresul

Stresul cronic afecteaza sanatatea in mai multe moduri si poate, de asemenea, sa declanseze supraalimentarea. Desi poate fi mai usor de spus decat de facut, reducerea stresului poate fi o parte importanta a reducerii apetitului, deoarece este una dintre cele mai bune metode de reducere a cortizolului, un hormon care joaca un rol important in pofta de mancare.

Pune in programul tau zilnic cateva practici ameliorare a stresului. Exemple:

  • concentreaza-te asupra momentului prezent, mai degraba decat asupra trecutului sau sa te ingrijorezi de viitor. O modalitate este de a respira si numara incet, pe masura ce inhalezi si expiri.
  • hobby-urile precum, tricotatul, gradinaritul, cantatul la un instrument etc. pot fi o modalitate foarte buna de a relaxa si preveni stresul
  • activitati precum yoga, meditatia sunt iarasi de ajutor
  • exercitiile fizile si chiar iesitul si rasul cu prietenii, s-au dovedit ca ajuta la gestionarea stresului.

5. Dormi 7-8 ore in fiecare noapte

Ai observat vreodata ca te simti rau in ziua dupa ce nu ai dormit foarte bine noaptea? Exista un motiv intemeiat pentru acest lucru, cercetarile au aratat ca lipsa unei singure nopti de somn poate provoca un dezastru grav in modul in care functioneaza hormonii apetitului, facandu-te sa te simti mult mai infometat a doua zi.

Un somn de calitate, intre 7 si 8 ore pe noapte, este esential pentru un metabolism sanatos si rapid, deoarece are un efect direct asupra mai multor hormoni care regleaza atat apetitul, cat si stresul, leptina, ghrelinul si cortizolul, dupa cum arata numeroase studii. Daca ai probleme de somn, incearca sa savurezi inainte de culcare un ceai de musetel, sa faci o baie calda sau sa respiri profund. De asemenea opreste orice dispozitiv electonic cu aproximativ o ora inainte de somn.

6. Evita sa sari peste mese

Anumiti oameni cred ca a nu manca deloc sau a sari anumite mese ii va ajuta la slabit sau la potolirea senzatiei de foame. In realitate, atunci cand reducem caloriile atat de mult incat nu ne ajung suficient pentru a functiona optim, corpul nostru crede ca suntem infometati, asa ca atunci cand mancam, ne va indemna sa mancam prea mult.

In plus, atunci cand renunti la mese, corpul tau incepe sa descompuna tesutul muscular pentru a-si lua energie si cu cat mai putini muschi ai, cu atat mai redus va fi metabolismul. Este important sa mananci suficient, astfel incat sa nu-ti fie foame, ceea ce inseamna de obicei trei mese, impreuna cu o gustare nutritiva intre mese.

7.Mancati mai multe grasimi sanatoase

Exista anumite tipuri de grasimi benefice pentru sanatatea noastra, iar corpul are nevoie de ele ca sa functioneze la maximum. Aceste „grasimi sanatoase”, care includ grasimile monosaturate si grasimile polinesaturate, sunt bine cunoscute pentru sanatatate si pentru a pierde in greutate. Acestea nu numai ca te ajuta sa arzi grasimile, dar te vor ajuta sa te simtiti plin un timp mai indelungat, astfel incat vei consuma mai putine alimente (sunt deosebit de satioase, semnaland creierului ca suntem plini). Surse naturale de grasimi sanatoase includ alimente precum uleiurile de masline si de nuca de cocos, nucile, semintele, avocado si pestii grasi.

8. Incetineste ritmul

Multi dintre noi ne petrecem zilele sarind in graba de la un lucru la altul. Abia avem timp sa mancam, asa ca o facem pe fuga, uneori in miscare. Cand mancam prea repede, creierul nu poate sa tina pasul cu stomacul. Asta inseamna ca vei manca mai mult decat ar trebui, dar nu vei realiza asta decat dupa ce ai terminat.

Prin incetinirea ritmului atunci cand mananci, vei avea timp sa produci mai multi hormoni care iti dau senzatia de satietate. De asemenea, studiile recente arata ca mancarea din mers este asociata cu supraalimentarea (Journal of Health Psychology). La fel si daca mancam in timp ce privim la televizor, sau facem altceva in acelasi timp. Expertii cred ca, atunci cand suntem distrasi, nu observam cat de mult mancam. Sfatul lor: ia la inceput trei imbucaturi mici si mesteca-le un timp indelungat. Acest lucru te va ajuta sa mananci restul intr-un ritm mai moderat. La jumatatea mesei ia o pauza de cinci minute inainte de a termina restul mancarii.

9. Fa exercitii dimineata

Este o parte importanta a mentinerii greutatii si a sanatatii generale, asa ca incepeti ziua cu cateva exercitii. Daca incepi cu ele dimineata devreme, te pot ajuta sa-ti reglaezi ritmul circadian, care controleaza multe functii ale corpului, inclusiv cat de mult mananci, calitatea somnului si cantitatea de energie pe care o arzi (potrivit unui studiu realizat de Universitatea Northwestern).