Stop indigestiilor

De foarte multe ori, după mese mult prea copioase, bogate în grăsimi şi stropite din belşug cu alcool (aşa cum sunt dejunurile la iarbă verde, care de acum încolo vor fi „regulă” în week-end-uri), apar greaţa, arsurile epigastrice şi durerile de stomac.

Pentru a vă linişti crampele şi starea de vomă, beţi o ceaşcă de apă fiartă în care aţi dizolvat în prealabil un vârf de cuţit de bicarbonat de sodiu alimentar.

Sau daţi pe gât un pater de lapte proaspăt călduţ, amestecat cu două linguriţe de pulbere de magneziu.

Dacă indigestia persistă, combinaţi două linguriţe de cidru cu o linguriţă de suc de lămâie şi o linguriţă de suc de cartof. Beţi preparatul dimineaţa, pe stomacul gol. După cinci minute, luaţi micul dejun.

Recomandări anti-pirozis

Pentru a reduce arsurile epigastrice, ţineţi cont de recomandările care urmează:

Nu vă culcaţi imediat după ce aţi mâncat. O plimbare în ritm domol, în aer curat, permite acidului digestiv să rămână în stomac.

Nu consumaţi cofeină, deoarece irită esofagul şi favorizează regurgitaţiile. Acelaşi efect nedorit îl are şi tutunul.

Reduceţi aportul de băuturi carbogazoase, întrucât amplifică disconfortul.

Aveţi grijă la antidepresive şi sedative, pentru că agravează pirozisul. Aspirina este şi ea de evitat.

Beţi lapte. Căptuşeşte stomacul cu un strat protector.

EVITAŢI CARENŢA DE ZINC

Zincul este un oligoelement care intervine în numeroase reacţii enzimatice şi care joacă un rol important în metabolismul proteinelor, al glucidelor şi al lipidelor. Contribuie la stabilitatea chimică a sângelui şi la menţinerea echilibrului acido-bazic al organismului, are un efect deosebit asupra funcţiilor cerebrale şi de reproducere.

Carenţa prelungită poate genera sterilitate, scade capacitatea imunitară, favorizează apariţia bolilor de piele, hipertrofiei prostatei, hipogonadismului şi aterosclerozei, cauzează tulburări de creştere la copii. Zincul mai reduce totodată din efectele citotoxice ale radicalilor liberi. Aportul optim este de 12-15 mg pe zi la adulţi. Pentru a acoperi necesarul, consumaţi alimente de origine marină (peşte, crustacee, fructe de mare…), cereale, drojdie de bere, seminţe de dovleac, ouă etc.