4 rețete ușoare, cu puține calorii, după sărbători

Gata, a trecut și Sfântul Ioan, ultima mare sărbătoare de iarnă, așa că este timpul să revenim la obiceiuri culinare sănătoase, astfel că vă propun mai jos 4 rețete ușoare, cu puține calorii.

Asta nu înseamnă că nu sunt gustoase, ci din contră: am ales câteva combinații sănătoase, cu savoare, care și satură, fără să îngrașe.

Pentru că nu vrem să dăm nici în extrema cealaltă, să ne privăm de nutrienți, trebuie să avem grijă ca mâncarea să fie hrănitoare și să ne asigure energia de care avem nevoie pe parcursul întregii zile.

Încercați-le și vă garantez că vă veți simți și voi mai ușoare și într-o formă bună!

Inspirația vine de la Roxana Florescu, a.k.a. lafloreasca.ro, blogger de food, pasionată de gastronomie și chef amator.

retete-usoare

Foto: Diana Oros

Rețete ușoare. Salată de linte, sfeclă roșie, citrice și sos de busuioc

Poate v-au mai rămas câteva portocale, fructe de grepfruit și lămâi de la sărbătorile de iarnă, așa că folosiți-le la salate.

Le dau un plus de gust și culoare!

Iată o salată mai deosebită pe care o puteți face, hrănitoare și vitaminizantă, fără să fie, însă, calorică. Are circa 280-300 de calorii.

Aveți nevoie de: o sfeclă roșie mică, 140 g de linte, zeamă de grepfruit și de lămâie, coajă de portocală rasă, ulei de măsline, câțiva fulgi de migdale, mentă și mărar (opțional), sare și piper.

Mousse-ul de busuioc se prepară din: frunze de busuioc – cam o mână, coajă rasă de lămâie și de portocală, câte două linguri de zeamă de lămâie și de zeamă de protocale, ulei de măsline – cam 40 ml, fulgi de migdale – cam un pumn, sare, piper, un kiwi mic (opțional).

Rețete ușoare. Avocado toast cu pâine neagră, halloumi (sau alt tip de brânză) și rodie  retete-usoare-2

Este o gustare rapidă pentru dimineața, la micul dejun sau de luat la pachet la birou, savuroasă și energizantă.

Nu aveți nevoie decât de: pâine neagră sau integrală, o jumătate de avocado pasat și stropit cu zeamă de lămâie, sare, piper, după gust.

Niște bobițe de rodie îi dau un gust exotic, acrișor, iar dacă vă place gustul mai picant, puteți să îi mai adăugați și niște fulgi de chilli.

Deja v-ați prins că nu e greu de făcut, vedeți mai multe detalii și aici.

Rețete ușoare. Sandviș cu pui și sos de iaurt și muștar

Un sandviș rapid și sățios care se poate mânca în orice moment al zilei – mic dejun, de luat la pachet pentru prânz, ca gustare când îți scade energia sau de înlocuit cina.

Folosiți pâine integrală, 100 g pui fiert, un sos simplu făcut din iaurt cu muștar și câteva feliuțe de ardei verde și fire de ceapă, eventual, seara.

Cum spuneam, și acesta are puține calorii: în jur de 300 (dacă aveți doar o felie de pâine), 350  (dacă îl faceți cu două felii de pâine). Sănătos și foarte bun la gust!

Rețeta completă o găsiți aici.

retete-usoare-4 Rețete ușoare. Supă-cremă de legume (dovlecel, țelină, morcov, ceapă, usturoi) și tarhon

Haideți să vedem și o rețetă de supă, dacă vă doriți ceva lichid și cald.

Iar aceasta de mai jos este foarte gustoasă, energizantă și cu puține calorii!

Vă trebuie un dovlecel mare, o ceapă, două tije de țelină, un morcov, doi căței de usturoi, opțional, un cartof (dar acesta îi adaugă un plus de calorii), o frunză de dafin, foarte puțin tarhon sau chimen, sare și piper după gust.

Se poate pune și un pic de smântână mai light, după gust dar, la fel, puteți renunța și la aceasta dacă vreți o supă-cremă mai light.

Are puține calorii, nu mai mult de 50-60 la 100 g, așa că puteți mânca o farfurie generoasă!

Rețeta completă a acestei supe o găsiți aici.

Iar dacă vă doriți să slăbiți rapid după sărbătorile de iarna și nu numai, iată încă două articole cu sugestii de diete:

3 diete rapide și ușor de ținut după sărbători 

Mici diete pentru acasă 

Foarte util nu doar după sărbători, dar și pe termen lung, este Ghidul Cure Diete și Regimuri pentru Slăbire în care găsiți numeroase recomandări interesante pentru o slăbire sănătoasă:

  • Cum să nu te mai îngrași după ce ai slăbit
  • Cum să combini alimentele pentru a nu te îngrășa
  • Care este importanța orelor la care mănânci și ce anume este indicele caloric
  • Mituri dietetice și multe alte lucruri utile.

Mai multe informații vedeți aici.