Este practicata de peste 5.000 de ani, fiind un antrenament pentru minte, corp si spirit bazat pe meditatii si exercitii fizice. In limba veche indiana, sanscrita, Yoga inseamna “uniune”, crearea unui echilibru si unirea celor trei elemente intr-unul singur, dar si purificarea lor. Desi este o practica a unor zone indepartate ale lumii, astazi putem gasi si in Europa multe cursuri de Yoga, accesibile oricui.

Beneficii fizice:

  • mareste flexibilitatea
  • amelioreaza bolile (astm, scleroza, afectiuni ale muschilor, oaselor, tensiune arteriala crescuta, colon iritabil, incontinenta urinara, fibromialgie)
  • imbunatateste respiratia
  • stimuleaza circulatia
  • corecteaza postura corpului
  • mareste densitatea osoasa
  • dezvolta muschii, tonifica, combate atrofierile musculare la persoanele suferinde care stau mult in pat
  • atenueaza durerile lombare si cele din urma traumelor, operatiilor
  • protejeaza coloana
  • reduce simptomele alergiilor
  • ajuta in cure de slabire
  • utila in prevenirea artritei

Beneficii mentale:

  • reduce stresul, insomnia, depresia
  • relaxeaza, calmeaza, elimina starea de tristete, ridicand nivelul de serotonina si de cortizon in sange
  • adjuvant in scleroza multipla, oboseala cronica
  • reduce migrena
  • reduce anxietatea, tulburarile de stres post-traumatic
  • efecte benefice pentru copiii cu autism
  • te ajuta sa te concentrezi mai bine

Beneficii spirituale:

Efectele in aceasta dimensiune sunt greu de studiat si cuantificat asa ca se bazeaza in principal pe marturiile si experientele practicantilor. Multi o descriu ca pe o calatorie spirituala in adancul lor, o conectare cu sinele launtric, o revigorare dinauntru – inafara, descoperirea unei puteri noi si obtinerea linistii si pacii mult ravnite in acesta lume aglomerata.

Practic nu exista restrictii de practicare a exercitiilor Yoga pentru persoanele sanatoase. Dar daca se doresc rezultate pentru diverse afectiuni fizice, este bine sa fii atent la cateva aspecte importante.

Expertii din domeniul sanatatii spun ca Yoga trebuie considerata o practica alternativa si complementara, nu un inlocuitor al terapiilor standard, care sa inlocuiasca tratamentele care ti s-au prescris. De seamenea este bine sa ceri parerea medicilor care te trateaza inainte de a incepe un astfel de curs.

„Yoga este excelenta pentru flexibilitate, pentru putere, postura si echilibru. Va poate ajuta la o multime de probleme musculo-scheletale si cu durerea in general, dar nu as putea spune ca vindeca orice conditie ortopedica.” Dr. Rachel Rohde, purtator de cuvant al American Academy of Orthopaedic Surgeons si chirurg ortoped in Royal Oak.

„Una dintre probleme este ca oamenii considera yoga ca fiind un simplu exercitiu si incearca sa practice cele mai grele pozitii. Acest lucru te poate ajuta, dar te poate si rani” Dr. Ruby Roy, medic la un spital din Chicago