Cum faci față singurătății în timpul distanțării sociale

Știm că distanțarea socială este importantă în era Covid-ului, dar aceasta ne poate face să ne simțim singuri și izolați.
In articolul urmator, veti vedea cum se poate contracara acest sentiment.

Anul 2020 va intra cu siguranță în istorie ca fiind unul dintre cei mai dificili.
Mulți dintre noi încă încercăm să ne adaptăm noului normal, rămânând în același timp sănătoși fizic și mental. singuratate
Este clar că distanțarea socială este în continuare abordarea etică și responsabilă pentru a menține numărul cazurilor scăzut și pentru a preveni spitalele să devină copleșite.

Acestea fiind spuse, tuturor ne lipsește viața dinainte de COVID-19.
Este atât de greu să ne îndepărtăm social de prietenii și de familiile noastre, dar distanțarea este ceea ce ne permite să rămânem sănătoși. 

Un studiu din 2017, realizat pe baza observaţiilor ştiinţifice după peste 60 de ani de cercetări, publicat în revista Public Health, a găsit o legătură puternică între singurătate şi probleme de sănătătate mintală. Din acest motiv, este important să aveti grijă de sănătatea mintală în perioadele de interacţiune socială scăzută.

Din fericire, există multe lucruri pe care le putem face în această perioadă astfel incat sa fim in siguranta si, in acelasi timp,  sa nu mai resimtim stresul distantarii sociale:

Ce putem face pentru a nu ne mai simti singuri si izolati

  • Faceți ceva în fiecare zi pentru dvs.

Practicarea îngrijirii de sine este o modalitate excelentă de a vă acorda prioritate bunăstării mentale. Încercați să începeți ziua în mod pozitiv.
Notați într-un jurnal lucrurile pentru care sunteți recunoscători, practicați meditația, sau citiți  o carte despre dezvoltare personală.
Chiar dacă înseamnă să vă treziți cu 30 de minute înainte de restul familiei, efectuarea acestor mici modificări poate ajuta la stabilirea dispoziției pentru întreaga zi.

  • Limitați timpul petrecut pe rețelele sociale

Poate părea neașteptat dar, în ciuda faptului că aveți întreaga rețea de prieteni la îndemână, prezența online constantă poate duce la niveluri mai ridicate de anxietate și tristețe și vă poate spori sentimentul de frică de a pierde ultimele noutăți.
Dedicați nu mai mult de câteva ore rețelelor sociale pe tot parcursul zilei pentru a rămâne la curent, iar în restul timpului încercați să stați departe de telefon și să utilizați timpul disponibil în alte scopuri.

  • Rămâneți activi din punct de vedere fizic

Exercițiul fizic eliberează endorfine și serotonină, care au un impact semnificativ asupra bunei dispoziții. A ieși la plimbare cu animalul de companie este o modalitate excelentă de a combate singurătatea. De asemenea, vă puteți juca în curte sau într-un parc cu copiii sau nepoții, sau chiar vă puteți face un program zilnic de flotări și alte exerciții, cu ajutorul unei aplicații mobile. Toate acestea vă vor ajuta să vă îmbunătățiți starea generală și nivelul de energie.

Când sunteți stresați sau copleșiți exercițiile fizice regulate pot fi unul dintre primele obiceiuri sănătoase pe care să le urmați. Acestea sunt un principiu de bază al îngrijirii de sine și unul dintre cele mai bune mijloace de apărare împotriva stresului. Rețineți că mișcarea nu trebuie să însemne un antrenament dur în fiecare zi. Chiar și unele exerciții ușoare vă pot ajuta să relaxați întregul corp.

  • Stabiliți-vă obiective

Dacă aveți în sfârșit câteva momente doar pentru dvs, încercați să vă concentrați pe lucrurile care vă fac să vă simțiți bine. Preluați inițiativa și îndepliniți sarcinile casnice necesare. Stabiliți o listă de sarcini zilnice care să vă permită să vedeți ceea ce realizați. Faceți curat în dulap, citiți volumul preferat de cărți, înscrieți-vă la un curs online sau luați-vă șorțul de bucătar și experimentați câteva rețete noi.

  • Apelați la un profesionist

Dacă sentimentele dvs. de singurătate și izolare persistă, încercați să găsiți un terapeut care să ofere sesiuni video sau telefonice. Acestea sunt alternative excelente pentru persoanele care doresc să practice distanțarea socială, dar simt că ar beneficia de terapie în aceste momente stresante.

  • Să știiți că nu sunteți singuri

Nu există persoane în lume care să nu fi fost afectate de COVID-19, așa că încercați să vă consolați cu ideea că suntem cu toții împreună în această situație. De asemenea, faceți tot posibilul pentru a reformula experiența în ceva mai pozitiv și mai productiv. Considerați-vă norocoși că aveți timp mai mult de petrecut cu familia, faceți lucruri pe care nu ați avut ocazia să le faceți până acum și provocați-vă cu noi activități. Mai presus de toate, dacă aveți nevoie de ajutor, nu țineți secret. O față prietenoasă este întotdeauna la un video distanță.

Este ușor să recurgeți la alimente nesănătoase ca la un confort sau distragere a atenției într-o perioadă dificilă, ceea ce face și mai grea pentru corpul dumneavoastră lupta împotriva stresului.
O tactică importantă de auto-îngrijire este să fiți atenți la ceea ce mâncați și să luați în considerare adăugarea unui sprijin nutrițional.

În general, aceasta înseamnă o dietă echilibrată, potrivită nevoilor dumneavoastră. Dar un element esențial, adesea ignorat, este vitamina D.
Aceasta ajută la reglarea producției de adrenalină și dopamină și previne epuizarea serotoninei din creier, fiind importantă pentru protejarea împotriva tulburărilor de dispoziție, cum ar fi depresia. 

Rhodiolin Calivita

  • Folositi produse naturale impotriva stresului

Rhodiolin Calivita  este un supliment natural extrem de eficient in combaterea stresului, oboselii si, in plus, ajuta la prevenirea anxietatii si depresiei.

Multe studii stiintifice au aratat ca el aduce multe alte beneficii suplimentare:

  • imbunatateste starea psihica si memoria
  • imbunatateste circulatia sanguina
  • stimuleaza sistemul imunitar