3 dintre cele mai mari greșeli pe care le fac antreprenorii din Romania

 

1. Nu stabilesc foarte bine profilul clientului

Înainte să începi orice campanie de marketing, trebuie să îți fie foarte clar cine este clientul tău.
Cui te adresezi? Care sunt caracteristicile acestei persoane? Sau ale acestei firme, dacă vinzi B2B?

Soluția?  AVATARUL de client!
Cea mai simplă metodă să-l afli?
Studiază clienții care cumpără deja. Descoperă cât mai multe caracteristici ale acestora.
Fă un chestionar și roagă-ți clienții să îl completeze! Dă-le un cadou în schimb și te vor ajuta.
Dacă încă ești la început, stabilește tu profilul clientului ideal. Apoi, adaptează-l în funcție de clienții care vor cumpara de la tine.

Ce informații trebuie să conțină profilul clientului?
Dacă vinzi către persoane fizice:

– vârsta, sexul, cât câștigă, statutul social, are copii sau nu, cu ce se ocupă, unde își face cumpărăturile, unde merge în concediu, unde mănâncă, unde își petrece timpul liber, ce activități face, ce reviste / ziare citește, ce radiouri ascultă, ce hobby-uri are, ce mașină conduce, dacă frecventează săli de sport și care, ce telefon are, ce mașină are etc.

Dacă vinzi către persoane juridice:
– despre firmă – cifra de afaceri, câti angajați, în ce domeniu / domenii activează, unde face cumpărăturile, cine sunt furnizorii lor, la ce conferințe merg, la ce târguri / expoziții se duc;
– despre proprietarul firmei / persoana care ia decizia – află informațiile despre care ți-am zis mai sus, la persoane fizice.

Pe langă acestea, află care sunt fricile, frustrările și dorințele lor.

Află cât mai multe despre client. Păstrează elementele cele mai comune și fă un avatar cât mai realist.

 

2. Promit mai mult decât pot să livreze

Multe firme promit mai mult ca să atragă clienții în magazine sau pe site.
Când oamenii văd că produsul nu arată la fel ca în reclamă sau nu face ceea ce promitea reclama, se simt înșelați. Își pierd încrederea, iar încrederea stă la baza oricărei vânzări.
Mai mult, clienții nesatisfăcuți spun mai departe. Și asta îți va dăuna.

Soluția? Nu promite niciodată mai mult decât poți să oferi. 

Și, ca un bonus, oferă mereu puțin mai mult decât ai promis. Asta o să îți fidelizeze clienții. Vor mai cumpăra de la tine. Și vor spune și prietenilor despre tine.

 

3. Nu au un traseu pentru client

Clientul cumpără o dată. Și apoi nu mai revine niciodată.
Soluția: Gândește un traseu pentru client! 
La o săptămână după ce a cumpărat, recomandă-i un produs conex. Arată-i ce alte produse mai ai pentru el.
Și stabilește în timp o relație cu acesta.
Este mult mai ușor să vinzi clienților cărora le-ai vândut deja decât celor care nu au cumpărat niciodată de la tine.
Sper că aceste informații să te ajute în afacerea ta.