12 beneficii incredibile ale acizilor grasi Omega 3,
pentru sanatatea noastra

Omega 3 este un nutrient uimitor atunci când vine vorba de îmbunătățirea stării de sănătate generală, ajutând la menținerea unui număr de funcții corporale esențiale, de la ochi la piele și de la mușchi la articulații. De aceea, vom acorda în cele ce urmează acizilor grași omega 3 atenția pe care o merită, trecând în detaliu unele dintre cele mai importante beneficii, precum și modul în care puteți profita la maximum de acest nutrient vital.

1 – Beneficii Omega 3 pentru sănătatea ochilor

Când vă gândiți la acizii grași omega 3, probabil mintea vi se îndreaptă către funcțiile creierului, sau către sănătatea inimii. Deși este adevărat că omega 3 poate fi foarte benefic pentru toate acestea, merită, de asemenea, să subliniem rolul vital pe care omega 3 îl joacă în susținerea sănătății noastre oculare. 12 beneficii Omega 3 pentru sanatatea noastra

Știați, de exemplu, că DHA (acidul docosahexaenoic), un tip de acid gras omega 3, este o componentă structurală a retinei, partea ochiului necesară pentru recunoașterea vizuală? Prin urmare, dacă nu primiți aportul corect de omega 3 din alimentație, acest lucru vă poate afecta vederea. 

Cercetătorii au analizat în mod specific rolul pe care omega 3 l-ar putea juca în degenerescența maculară cauzată de înaintarea în vârstă.
Aceștia au descoperit că persoanele care suferă de această afecțiune prezintă niveluri mai scăzute de DHA, oferind dovezi suplimentare ale relației dintre omega 3 și vedere.

Din aceasta cauza, se recomandă consumul de omega-3 pentru a reduce riscul apariției degenerescenței maculare, una dintre principalele cauze ale leziunii ochilor și ale pierderii permanente a vederii.

2 – Omega 3 împotriva inflamațiilor

Inflamația este o parte importantă a răspunsului imunitar, dar stă și la baza multor probleme de sănătate, de la anumite tipuri de boli cardiovasculare și până la artrită. În primul rând, inflamația pe termen scurt vă poate sprijini sistemul imunitar, protejându-l împotriva virusurilor și a infecțiilor, ajutând chiar și la vindecarea țesuturilor deteriorate.

Problemele apar atunci când inflamația devine cronică, fie ca urmare a stresului, fie ca urmare a unei afecțiuni autoimune, sau ca urmare a altor factori ce țin de dietă și de stilul de viață. Când se întâmplă acest lucru, celulele sistemului imunitar pot începe să vă atace țesuturile, ducând la degenerare și umflături.

Multe dintre beneficiile acizilor grași omega 3 provin din acțiunea lor antiinflamatoare. Se crede că omega 3 poate ajuta la reducerea inflamației prin diminuarea reacțiilor inflamatorii, reducând nivelul de citokine și eicosanoide pro-inflamatorii.

3 – Beneficii Omega 3 pentru sănătatea mușchilor și a articulațiilor

Proprietățile antiinflamatorii ale omega 3 pot face minuni atunci când vine vorba de mușchi și articulații, ajutându-ne să ne menținețim mobilitatea, mai ales pe măsură ce înaintăm în vârstă. Acest lucru se datorează faptului că pe măsură ce îmbătrânim, producția de cartilaj, țesutul conjunctiv care ajută la susținerea articulațiile, se diminuează, lăsându-ne mai vulnerabili la dureri și inflamații articulare.

După cum am menționat, omega 3 poate ajuta la reducerea inflamației, dar cercetările indică faptul că acesta joacă un rol important și în ceea ce privește calciul. Calciul este esențial pentru oase puternice și sănătoase, dar se bazează pe alți nutrienți pentru a fi absorbit și utilizat în mod corespunzător de organism. Acizii grași omega 3 ajută la creșterea absorbției calciului, ceea ce poate crește cantitatea de calciu din oase, optimizând rezistența acestora și reducând riscul de a dezvolta afecțiuni precum osteoporoza.

4 – Beneficii Omega 3 pentru piele

Pielea este cel mai mare organ al corpului și se bazează pe un echilibru delicat de substanțe nutritive pentru a funcționa optim. Din păcate, pielea se poate deteriora atunci când este expusă factorilor de stres, alergenilor și toxinelor din mediu. Acestea pot slăbi epiderma, stratul exterior de piele, rezultând iritații și uscăciune.

Omega 3 susține membranele pielii, ajutând la repararea celulelor sau țesuturilor deteriorate și sporind puterea epidermei, astfel încât agenții patogeni să nu poată pătrunde ușor. Proprietățile sale antiinflamatorii acționează, de asemenea, pentru a reduce umflarea și, deoarece inflamația poate fi un factor declanșator pentru afecțiuni ale pielii, cum ar fi acneea, eczema și psoriazisul, se crede că omega 3 poate juca un rol în vindecarea acestor afecțiuni.
beneficii Omega 3 Calivita

5 – Beneficii Omega 3 pentru sănătatea creierului

Probabil unul dintre principalele beneficii ale omega 3 pentru sănătate este capacitatea sa de a sprijini buna funcționare a creierului. Creierul are în jur de 60% grăsime, ceea ce îl face cel mai gras organ din corp. Celulele și membranele acestuia sunt compuse din grăsimi sănătoase, cunoscute sub denumirea de grăsimi esențiale.

Acizii grași Omega 3 sunt considerați a fi un element important al creierului, așa că nu este surprinzător faptul că acest nutrient este atât de legat de buna funcționare a creierului. Ca antiinflamator natural, poate ajuta la reducerea inflamației din creier, dar cercetările au indicat, de asemenea, că omega 3 ar putea fi util în cazurile ușoare de amnezie. Deși omega 3 nu poate face nimic pentru a trata demența sau Alzheimerul, studiile au constatat că persoanele în vârstă care au un nivel mai ridicat de omega 3 prezintă un risc mai mic de a dezvolta demență.

6. Omega 3 combate depresia și anxietatea

Depresia este una dintre cele mai frecvente tulburări mentale din lume.
Printre simptome se numără tristețea, letargia și pierderea generală a interesului pentru viață. Anxietatea, de asemenea o tulburare comună, este caracterizată de îngrijorare și nervozitate constantă.

Studiile indică faptul că persoanele care consumă omega-3 în mod regulat sunt mai puțin susceptibile să fie deprimate. Mai mult, atunci când persoanele cu depresie sau anxietate încep să ia suplimente omega 3, simptomele lor se îmbunătățesc.

7. Beneficii omega 3 pentru sănătatea fătului și a nou născuților

Omega 3 sunt deosebit de importanți pentru creșterea și dezvoltarea creierului la sugari.
Acizii grași DHA reprezintă 40% din acizii grași polinesaturați din creier și 60% din cei de la nivelul retinei ochiului.
Astfel, nu este de mirare că DHA este adăugat în majoritatea formulele de lapte praf pentru sugari.

Obținerea suficientă de acizi grași omega 3 în timpul sarcinii este asociată cu numeroase beneficii pentru copil, inclusiv: inteligență superioară, o mai bună abilitate de comunicare și scăderea riscului de autism.

8. Omega 3 previne apariția bolilor de inimă

Atacurile de cord și accidentele vasculare sunt principalele cauze de deces din lume. În urmă cu mai multe decenii, cercetătorii au observat că în cadrul comunităților în care se consumă pește, rata apariției acestor boli este foarte mică. Acest lucru a fost ulterior asociat consumului de acizi grași omega 3.

Câteva din beneficiile omega 3 pentru sănătatea inimii includ: reducerea majoră a trigliceridelor și  a nivelului tensiunii arteriale și creșterea colesterolului bun.

9 . Acizii grași omega 3  pot combate bolile autoimune

Atunci când se confruntă cu boli autoimune, sistemul imunitar confundă celulele sănătoase cu unele străine și începe să le atace. Diabetul de tip 1 este un astfel de exemplu, în care sistemul imunitar atacă celulele producătoare de insulină din pancreasul.

Studiile arată că un consum suficient de omega 3 în primul an de viață conduce la un risc redus de boli autoimune, inclusiv diabet de tip 1 și scleroză multiplă. Omega 3 ajută, de asemenea, la tratarea lupusului, artritei, bolii Crohn și psoriazisului.

10. Acizii grași omega 3  luptă împotriva Alzheimer-ului

Reducerea funcțiilor creierului reprezintă una dintre consecințele inevitabile ale îmbătrânirii. Mai multe studii au asociat consumul de omega 3 cu încetinirea acestui proces și cu un risc redus de Alzheimer. Suplimentele de omega-3 sunt benefice, în special la debutul bolii, atunci când simptomele de Alzheimer sunt foarte ușoare.

La persoanele cu tulburări psihice au fost raportate niveluri scăzute de omega 3. Studiile sugerează că suplimentele omega 3 pot reduce frecvența schimbărilor de dispoziție, precum și recidivele la persoanele cu schizofrenie și tulburare bipolară. Suplimentarea cu acizi grași omega 3 poate, de asemenea, reduce comportamentul violent.

11. Omega 3 poate  ajuta la prevenirea cancerului

Cancerul este una dintre principalele cauze de deces în lumea occidentală, iar acizii grași omega-3 au fost recunoscuți de mult timp pentru capacitatea lor de a reduce riscul anumitor tipuri de cancer. Studiile arată că persoanele care consumă alimente bogate în omega 3 au un risc cu 55% mai mic de cancer de colon. În plus, consumul de acizi grași omega-3 este asociat unui risc redus de cancer de prostată la bărbați și cancer de sân la femei.

Omega 3

12. Omega 3 pot reduce astmul la copii

Astmul este o boală pulmonară cronică, cu simptome precum tuse și dificultate în respirație. Atacurile severe de astm pot fi foarte periculoase. Acestea sunt cauzate de inflamații și umflături în căile respiratorii ale plămânilor. Studiile au arătat că un consum sporit de acizi grași omega 3 duce la un risc mai mic de astm la copii și tineri.

Alte beneficii omega 3

Va recomand doua produse naturale pe baza de omega 3 concentrat:

Omega 3 Concentrate (100 capsule-gelatinoase) este un produs care conţine acizi graşi omega-3 (EPADHA), obţinut din ulei de peşte de cea mai înaltă calitate, prin distilare moleculară.

Omega 3 Masticabil (100 capsule-gelatinoase) contine uleiului de peste sub forma unui produs cu aroma de lamaie.
Se dezintegreaza in stomac, continutul lor fiind absorbit imediat, pentru un efect mai rapid, fara a cauza disconfort abdominal.

 

Beneficii Omega-3

 

omega3