Menopauza este o piatra de hotar in viata unei femei, ceea ce inseamna sfarsitul fertilitatii si a sangerarilor lunare. in timp ce unele persoane incep sa experimenteze schimbari inca de la varsta de 30 de ani, cele mai multe simptome nu apar decat dupa 40 sau 50 de ani.

Multe femei prezinta simptome frustrante, cum ar fi oboseala, bufeuri, iritabilitate si insomnie, iar unele dintre acestea pot afecta activitatile de zi cu zi. in timp ce medicii prescriu terapia hormonala si chiar antidepresive pentru a diminua simptomele, aceste tratamente vin cu efecte secundare nedorite si un risc mai mare de complicatii grave.

De aceea cel mai indicat este sa cauti alternative naturale.

Iata cateva dintre acestea:

1. Foloseste uleiuri esentiale

Uleiul de salvie considerat de multi experti cel mai eficient dintre toate uleiurile esentiale pentru echilibrarea hormonilor. Reduce simptomele menopauzei cum ar fi bufeurile, anxietatea si transpiratiile nocturne. Ajuta la ridicarea starii de spirit, lupta impotriva depresiei si este tonic cerebral.

Ulei esential de menta– aplicat pe piele, te ajuta la racirea corpului atunci cand ai bufeuri sau transpiratii nocturne. Menta poate fi, de asemenea, utilizata pentru combaterea oboselii, o problema comuna in menopauza.

Ulei esential de lamaie- poate aborda un numar de simptome din menopauza, deoarece ofera un efect revigorant atat asupra mintii, cat si asupra corpului. Pentru iritabilitatea frecventa la menopauza, lamaia este buna, ridicand starea de spirit si a eliminand anxietatea, tristetea si chiar depresia. Dupa o zi deosebit de dificila, adauga cateva picaturi intr-o baie calda pentru a absorbi stresul si oboseala.

Ulei esential de cimbru– este, de asemenea, considerat unul dintre cele mai bune uleiuri esentiale pentru echilibrarea hormonilor si pentru a ajuta la combaterea simptomelor menopauzei. Are un rol important in echilibrarea progesteronului. Uleiul de cimbru poate, de asemenea, sa scada stresul, sa reduca anxietatea si sa trateze nelinistea, deoarece ajuta organismul sa se relaxeze.

Ulei esential de lavanda- este renumit pentru capacitatea sa de a promova calmul si relaxarea, precum si de a ridica starea de spirit, de a promova un somn mai bun pentru femeile care se lupta cu unul dintre cele mai frustrante efecte ale menopauzei: insomnia.

2. Mananca alimente care ajuta la administrarea simptomelor menopauzei

Atunci cand incerci sa echilibrezi hormonii si sa reduci simptomele menopauzei, dieta ta ar trebui sa includa o multime de minerale esentiale si grasimi sanatoase.

In timp ce inaintezi in varsta, ai nevoie sa consumi mai putine calorii pentru a reusi sa iti mentii sub control greutatea. Datorita scaderii masei musculare si incetinirii metabolismului, este mai important ca oricand sa limitezi alimentele procesate si sa te concentrezi asupra consumului de alimente sanatoase, naturale.

Alimentele care pot ajuta la ameliorarea simptomelor menopauzei includ:

  • Fructele si legumele organice
  • Alimentele bogate in fibre
  • Natto: soia fermentata contine un fitoestrogen care poate ajuta la echilibrarea hormonilor.
  • Alimente care contin grasimi Omega-3: unele dintre cele mai bune surse includ somon, halibut, sardine, macrou si hamsii. Studiile arata ca un consum frecvent de omega-3 faciliteaza producerea de hormoni si ar putea contribui la prevenirea preeclampsiei, depresiei postpartum, a problemelor de menopauza, a osteoporozei postmenopauzale, a complicatiilor cardiace, a depresiei si a cancerului de san.
  • Grasimi sanatoase si uleiuri presate la rece: uleiurile nerafinate furnizeaza vitamina E esentiala care ajuta la reglarea productiei de estrogen. Cautati ulei de nuca de cocos virgin, ulei de palmier, ulei de masline extra virgin si ulei de seminte de in. Alte surse de grasimi sanatoase includ avocado, lapte de nuca de cocos, nuci, seminte si fructe de mare.
  • Probioticele: sunt bacterii sanatoase care pot imbunatati productia si reglarea hormonilor cheie, cum ar fi insulina, ghrelinul si leptina. Cele mai bune surse includ iaurt, kefir, legume cultivate cum ar fi varza sau kimchi, kombucha si alte alimente fermentate.
  • Apa: bea 8 pahare zilnic pentru a te ajuta sa inlocuiesti lichidul pierdut prin bufeuri si sa tratezi balonarea.
  • Elimina– alimentele procesate, conservele, zaharul si dulciurile, uleiurile rafinate, prajelile, bauturile carbogazoase, alcoolul.

3. Reducerea si gestionarea stresului

Multe femei prezinta anxietate crescuta, schimbari in starea de spirit si chiar episoade de depresie in anii de menopauza. Gestionarea stresului in viata ta este o modalitate importanta de a reduce simptome cum ar fi consumul emotional si cresterea in greutate, oboseala, tulburarile de somn si scaderea libidoului.

Unele medicamente naturiste de reducere a stresului au efect pentru anumite persoane. Alte modalitati eficiente de a trata si combate stresul includ: meditatie, acupunctura, petrecerea timpului in natura, promovarea relatiilor stranse, voluntariatul si dedicarea timpului pentru practicile spirituale.

6. Fa regulat exercitii

Exercitiul fizic este important pentru gestionarea mai multor factori de risc asociati cu complicatiile menopauzei, inclusiv supraponderalitatea, inflamatiile, somnul sarac, pierderea osoasa sau pierderea musculara si stresul cronic. Anumite studii au constatat ca, chiar daca nu ai fost foarte activa in trecut, inceperea unui antrenament de antrenament aerobic si de fortificare de cel putin 3 ori pe saptamana, timp de 12 saptamani, poate avea ca rezultat imbunatatirea calitatii somnului si tratarea depresiei. De asemenea exercitiile iti pot intari oasele, te vor ajuta sa scapi de kilogramele nedorite si sa iti pastrezi masa musculara, reducand astfel riscul de osteoporoza si obezitate.

7. Dormi suficient

Studiile arata ca atat stresul excesiv, cat si somnul sarac sunt legate de nivelurile mai ridicate ale cortizolului dimineata, de imunitatea scazuta, de problemele legate de performanta la locul de munca si de o predispozitie mai mare la anxietate, crestere in greutate si depresie. Pentru a permite organismului sa se recupereze de la stres, incearca sa ai 7-9 ore de somn in fiecare noapte.

8. Valorizeaza interactiunea sociala si relatiile

Studii clinice cuprinzatoare au aratat ca stilul de viata, inclusiv relatiile sanatoase, sprijinul social si al familiei pot fi eficiente pentru tratarea simptomelor menopauzei si a altor efecte ale imbatranirii. Fa-ti mai mult timp pentru a iesi la o cafea si a discuta cu o prietena, inscrie-te intr-o organizatie sau un club in care sa poti socializa si interactiona cu alte persoane, scoate-ti familia in scurte vacante si sotul la o seara romantica in doi.