Adoptaţi dieta purificatoare şi revigorantă

 

Măriţi substanţial aportul de verdeţuri. Cele mai bune rezultate se obţin prin consumarea preponderentă, o perioadă, a unor plante medicinale ce au apărut deja pe tarabele ţăranilor ori care pot fi culese din natură.

Salata din flori proaspete de bănuţei are efecte depurative mi­raculoase, dar şi în alungarea du­rerilor de cap. Este recomandată totodată persoanelor cu constipaţie, celor care reţin apa în ţesu­turi şi celor care au tendinţa de a acumula multe toxine în organism.

Frunzele opărite de urzici umplu golurile de vitamine şi minerale, pricinuite de alimentaţia precară din timpul iernii. Mi­grenele care apar împreună cu stările de ameţeală sunt adesea rezultatul anemiei, combătută de minune de această vegetală. Dato­rită flavonoidelor, urzica are acţiune diuretică, totodată reacti­vează circulaţia sângelui cu elibe­rare de histamine, elimină acidul uric, este astringentă şi antiseptică, antimicrobiană şi antidiareică.

Salată de păpădie. Este unul dintre cele mai redutabile detoxifiante naturale, de care puteţi beneficia din plin în acest sezon. Este necesară utilizarea unei plante cu virtuţi purificatoare în tratarea asteniei, pentru că numai după ce se va debarasa de noxele acu­mulate organismul va fi capabil să asimileze corect vitaminele şi mineralele necesare. În plus, păpădia proaspătă stimulează digestia, ajută ficatul în activitatea sa de filtru. Se consumă zilnic, între prânz şi cină, cinci-zece tije de plantă neînflorită sau o mână de frunze verzi (sub formă de salată). O cură durează minimum o săptămână.

Salata de varză este o bună sursă de antioxidanţi: vitamine A, C şi E (care alungă stresul), beta-caroten şi seleniu mineral.

Salata din podbal şi spânz vă ajută în regăsirea optimismului, a poftei de viaţă.

Includeţi în dietă surse de elemente binefăcătoare. Chiar dacă nu sunt consumate la modul zilnic, următoarele vegetale scad notabil implicaţiile asteniei.

Ridichile de lună crude au un foarte bun efect reglator asupra activităţii nervoase. O cură de o săptămână cu patru asemenea tuberculi pe zi, pe stomacul gol, vă va limpezi gândurile.

Ţelina este un vechi remediu popular pentru scăderea tensiunii arteriale. Substanţele conţinute scad concentraţia de hormoni ai stresului, care provoacă vaso-constricţie. O tulpină de ţelină consumată înainte de culcare vă asigură un somn liniştit.

Seminţele de floarea-soarelui reprezintă nu numai o sursă bogată de potasiu, ci şi de vitamine din complexul B şi de zinc, recunoscute pentru efectele lor antiastenice.

Orezul brun furnizează carbohidraţi cu absorbţie lentă, care pot declanşa eliberarea în organism a serotoninei şi norepinefrinei, hormoni ai bunei dis­poziţii. Consumat bisăptămânal, acest aliment vă va ajuta să faceţi faţă mai bine tristeţii, îmbunătăţindu-vă dispoziţia şi oferindu-vă susţinut energie.

Seminţele de susan oferă necesarul de zinc, esenţial în perioadele de stres.

Migdalele sunt foarte bogate în magneziu, un element excelent în eliminarea stărilor de anxietate determinate de astenie, precum şi pentru metabolizarea acizilor graşi esenţiali.

Fructele de pădure (mure, fragi, zmeură) au un conţinut ridicat de magneziu şi vitamina C.

Castraveţii au un efect detoxifiant asupra sângelui şi ficatului.

Sparanghelul conţine multe dintre elementele regeneratoare pentru ficat, rinichi, piele, liga­mente şi oase.

Usturoiul are în compoziţie o substanţă detoxifiantă, numită alicină, care îi dă binecunoscutei legume gustul şi mirosul specifice şi care constituie totodată un puternic antibiotic, are proprietăţi antivirale şi antifungice, precum şi hipocolesterolemiante, hipotensive şi detensionante.