Cum facem față anxietății (mai ales) în această perioadă?

În ultimul timp cuvântul „anxietate” a devenit foarte popular în discuțiile cu prietenii sau cu cei din anturajul nostru. 

Nu știu sigur dacă acest lucru este cauzat de perioada prin care trecem sau se datorează faptului că oamenii au devenit mai deschiși și doresc să vorbească despre trăirile, emoțiile și stările lor. Însă, indiferent care ar fi cauza, există multe soluții propuse de  specialiști în domeniu (psihologi, psihiatrii etc.), care ne pot ajuta să reducem nivelul de stres atât în timpul acestei pandemii, cat și în viața de zi cu zi, dacă ne confruntăm cu astfel de stări.

Ce este important să înțelegem, este că anxietatea are un rol fundamental când vine vorba de supraviețuire, deoarece ea este cea care pune organismul în alertă, atunci cand ne aflăm în fața unui pericol. Așadar, anxietatea „în doze mici” nu reprezintă niciun pericol, ci din contră, ea este cea care ne poate salva din situații, am putea spune limită. anxietate

Însă se poate întâmpla ca stările de anxietate pe care le avem să dureze o perioadă lungă de timp și să fie foarte intense. Acest lucru bineînțeles că ne-ar afecta starea de bine și ar avea consecințe asupra altor aspecte ale vieții noastre (relațiile cu prietenii, relația de cuplu, viața profesională etc.).

Ce am putea face în acest caz și cum putem face față anxietății

1. Căutați sfatul unui specialist

Primul sfat ar fi să consultați un specialist dacă simțiți că nu faceți față singuri/e acestor stări și dacă acestea sunt intense.
Acesta vă poate îndruma și vă poate ajuta să înțelegeți cauzele anxietății și să le tratați. 

2. Cărțile pot fi un companion mai bun decât televizorul

Un alt mijloc prin care puteți reduce intensitatea acestor stări ar fi să limitați timpul petrecut în fața televizorului, mai ales dacă obișnuiți să urmăriți programele de știri. Deși rolul acestora este acela de a informa telespectatorii, programele de știri nu fac decât să amplifice stările de panică. Încercați așadar să stați cât mai departe de televizor. În schimb, cărțile sau un board game împreună cu prietenii, pot fi un companion mult mai bun. 

3. Practicați un sport în aer liber sau chiar în propria casă

De multe ori uităm că avem ceea ce avem la îndemână sau ceea ce ne oferă natura sunt singurele lucruri de care avem nevoie pentru a ne relaxa. În această perioadă, poate este mai greu să ieșiți în natură, dar nu vă împiedică nimic să practicați un sport în propria casă. Prin sport, creierul eliberează anumite substanțe care reduc anxietatea și ne ajută să ne simțim mai bine. Să nu mai spunem faptul că sportul este benefic și pentru sănătate. 

4. Meditația și Yoga 

Meditația și Yoga sunt două activități care în ultimii ani au devenit foarte populare. Nici nu este de mirare, având în vedere lumea zgomotoasă în care trăim. Fie că sunteți începători sau ați practicat câteva ședințe de meditație ghidată sau yoga, aceste două activități vă pot elibera mintea de gânduri negative și vă pot ajuta să reduceți nivelul de stres acumulat de-a lungul timpului. Puteți fie să apelați la un antrenor personal, fie să vă abonați la canale pe Youtube sau alte platforme similare. Internetul abundă de astfel de resurse. 

yoga, yellow, black, soluții împotriva anxietății

yoga

5. Continuați să vă păstrați rutina

De foarte multe ori, atunci când ne simțim agitați, nu mai reușim să ducem la capăt activitățile care ne mențin în starea noastră de confort – cu alte cuvinte, acele activități pe care le facem în mod repetat și care ne aduc o stare de bine. Încercați să vă păstrați această rutină sau să aveți propriile tabieturi așa cum ne place nouă românilor să le spunem, care vă vor fi de folos în lupta împotriva anxietății. 

6. Somnul (timp de 8 ore) face minuni

Deși este vital pentru sănătatea noastră și starea noastră de bine, somnul este ignorat de foarte mulți dintre noi. Cele 8 ore de somn sunt extrem de importante dacă vrem ca starea noastră de spirit să se îmbunătățească, iar mintea și corpul nostru să funcționeze în parametrii normali. Mente sana in corpore sano, nu? Pentru a afla mai multe despre cât de important este somnul și cât de mult ne poate ajuta și nu doar când vine vorba în reducerea stărilor de anxietate, vă recomand cartea lui Matthew Walker – Despre somn.

Deși este o perioadă în care întâlnirile sunt limitate și distanțarea socială este norma, încercați să păstrați legătura cu ceilalți – fie la telefon, fie prin alte mijloace de comunicare. Este important să simțim că cei dragi sunt alături de noi și să le cerem ajutorul atunci când avem nevoie de ei. În fond, un alint sau o privire caldă pot schimba în bine starea unei persoane și prin urmare la reducerea anxietății.

7. Folositi suplimente alimentare 

Rhodiolin Calivita  este un supliment natural extrem de eficient in combaterea stresului, oboselii si prevenirea anxietatii si depresiei.

În ultimul rând, nu uitați că deși traversăm o perioadă grea, există mereu o luminiță la capătul tunelului.

Încercați să fiți optimiști și să vă bucurați de fiecare clipă pe care vi-o oferă viața. Fiecare zi poate aduce un moment special, iar noi ar trebui sau am putea încerca să o întâmpinăm măcar cu un zâmbet.