11 Alimente ideale pentru îmbunătățirea digestiei

Alimentele care ajută la digestie includ ananasul, papaia, iaurtul, semințele de fenicul, merele, avocado, ghimbirul și prunele. Digestia este o funcție de bază, la care majoritatea oamenilor nu se gândesc, până în momentul în care au probleme cu acest proces.

Digestia sănătoasă este asigurată de enzimele digestive și de bacteriile care joacă un rol în descompunerea alimentelor. Includerea următoarelor alimente în dietă este o modalitate sigură de a îmbunătăți procesul de digestie și de a vă asigura că organismul este capabil să obțină beneficii nutriționale maxime.

11 Alimente ideale pentru îmbunătățirea digestiei

 

  1. Ananasul

Ananasul conține o cantitate importantă de vitamina C, dar potențialul său de a ajuta la digestie constă în prezența unei enzime proteolitice rare, cunoscută sub bromelinnumele de bromelină.

Bromelaina ajută în mod special la descompunerea alimentelor bogate în proteine, în substraturi de aminoacizi care sunt apoi absorbite în sânge, unde pot fi utilizate pentru a facilita repararea celulelor deteriorate sau pentru producerea de neurotransmițători sau hormoni.

  1. Papaya

La fel ca în cazul ananasului, papaia conține o enzimă digestivă numită papaină, care este specializată în descompunerea alimentelor bogate în proteine.

Papaya este, de asemenea, o sursă bogată de vitamine precum A, C și B, care exercită proprietăți antioxidante și, respectiv, susțin digestia. Papaya consumată la masă, poate ajuta la reducerea simptomelor balonării sau a arsurilor la stomac, cauzate de descompunerea insuficientă a alimentelor proteice.

  1. Supa de oase

Supa de oase este unică în ceea ce privește conținutul său de aminoacizi, care este constituit, în principal, din peptide de colagen.

Consumul de supă de oase ajută la recuperare și poate consolida integritatea structurală a celulelor care acoperă stomacul și restul tractului digestiv, astfel încât nivelurile ridicate de aciditate a stomacului nu sunt capabile să-l erodeze.

  1. Iaurtuldigestie

Iaurtul este un super aliment, consumat de milenii, dar nu cel care este ambalat și îndulcit artificial, acestea nu favorizează sănătatea.

Iaurtul brut și nepasteurizat este plin de bacterii probiotice care susțin sănătatea intestinului. Aceste bacterii sunt importante pentru descompunerea unei multitudini de alimente, precum și pentru neutralizarea agenților patogeni.

  1. Semințele de fenicul

Semințele de fenicul sunt remedii naturale, bine cunoscute pentru capacitatea lor de a ajuta la tratarea balonării și a flatulenței. Acestea au, de asemenea, o acțiune antispasmodică, care poate ajuta la ameliorarea crampelor, dar pot contribui și la stimularea producției de enzime digestive.

  1. Merele

Merele conțin atât fibre solubile, cât și insolubile, care ajută la asigurarea tranzitului rapid al materialelor reziduale pe întregul tract digestiv. Ele asigură, de asemenea, hrana pentru bacteriile probiotice și ajută la reducerea stresului oxidativ de la nivelul tractului digestiv, minimizând dezvoltarea polipilor din colon.

  1. Avocado

Deosebit de bogat în grăsimi mono nesaturate, avocado este benefic pentru sănătatea stomacului și a intestinului subțire. Acesta poate ajuta la ameliorarea inflamațiilor care provoacă dureri de-a lungul tractului digestiv, ceea ce îl face un adjuvant util pentru gestionarea colitei, ulcerelor sau a bolilor inflamatorii intestinale.

  1. Semințele de chia

Popularitatea semințelor de Chia a crescut semnificativ în ultimii 10 ani, anterior fiind folosite în scopuri ornamentale. Semințele de chia sunt cunoscute pentru capacitatea lor de a absorbi apa, dar și pentru cantitatea mare de fibre conținută.

Se crede, de asemenea, că aceste semințe pot ajuta la eliminarea metaboliților toxici, altfel dificil de eliminat, ceea ce evidențiază utilitatea lor pentru sănătate.

  1. Peștele gras

În această categorie intră peștii cum ar fi somonul și tonul, care sunt bine cunoscuți pentru concentrația de grăsimi omega-3 pe care le conțin.

Consumul de grăsimi omega-3 exercită o acțiune antiinflamatoare puternică în întregul corp, ajutând și tractul digestiv. Acest lucru poate reduce simptomele bolilor inflamatorii, cum ar fi colita sau boala Crohn, și poate ajuta la încetinirea absorbției glucozei în fluxul sanguin.

  1. Ghimbirul imbunatatirea digestiei

Ghimbirul are numeroase beneficii pentru sănătate și este deja un ingredient popular pentru foarte mulți dintre noi. Acest binecunoscut antiinflamator poate ajuta la gestionarea simptomelor colitei și poate reduce greața și vărsăturile.

Ghimbirul crește, de asemenea, viteza cu care stomacul golește mâncarea, ajutându-vă să evitați indigestia, disconfortul și balonarea.

  1. Prunele uscate

Prunele uscate sunt bogate în fibre și au fost folosite, de sute de ani, ca remediu natural pentru constipație. Alimentele bogate în fibre ajută în mod natural la propulsarea deșeurilor în colon, iar prunele, cu conținutul lor ridicat de sorbitol, pot, de asemenea, să exercite o acțiune laxativă, fiind utile pentru ameliorarea constipației pe termen scurt.

 

Sursa: https://www.naturalfoodseries.com/11-foods-improve-digestion/

În continuare, vă recomandăm produsele naturale Calivita pentru o digestie ușoară: https://sursesanatate.ro/produse-digestie/