10 Beneficii impresionante ale calciului pentru sănătate

Beneficiile pentru sănătate ale calciului includ promovarea pierderii în greutate, susținerea funcției cardiace normale, reducerea riscului de cancer la colon, echilibrarea pH-ului corpului și prevenirea osteoporozei. Vă întrebați care sunt principalele beneficii ale calciului, al cincilea cel mai abundent element din corpul uman? Atunci să le verificăm.

 

1. Promovează pierderea în greutate

 

Calciul joacă un rol regulator important în menținerea unui corp normal și poate chiar să promoveze pierderea de grăsime în condițiile potrivite. Dietele bogate în calciu favorizează pierderea de grăsime și utilizarea grăsimii ca și combustibil.

 

2. Este esențial pentru o funcția cardiacă optimă

 

Calciul asigură contractarea corectă a mușchilor inimii, lipsa acestuia putând să ducă la creșterea tensiunii arteriale.

 

3. Ajută la reducerea riscului de cancer de colon

 

Deși calciul nu este asociat, de regulă, cu prevenirea cancerului, studiile au observat că persoanele care inlcud cantități suficiente de calciu în dieta lor au tendințele cele mai mici de dezvoltare a polipului cancerului de colon, care tinde să fie un pre-cursor pentru dezvoltarea cancerului.

 

4. Ajută la prevenirea pietrelor la rinichi

 

Într-adevăr, pietrele la rinichi sunt calciu, dar nu calciul suplimentar tipic. Pietrele la rinichi sunt de fapt cristale de oxalat de calciu, despre care se crede că se datorează mai mult calciului găsit în apa de la robinet, împreună cu metaboliții anumitor alimente. Gluconatul de calciu, sau chiar carbonatul de calciu, sunt capabile să se lege cu reziduurile care formează cristale de oxalat în rinichi și să promoveze excreția lor.

 

5. Este esențial pentru transportul substanțelor nutritive

 

Calciul este unul dintre acei nutrienți rari care pot influența administrarea de alți nutrienți. Canalele dependente de calciu nu pot funcționa în absența acestuia, ceea ce împiedică intrarea și absorbția altor nutrienți de către celule.

 

6. Ajută la temperarea simptomelor sindromului premenstrualbeneficii calciu

 

Simptomele care apar în timpul menstruației fac ca această perioadă lunară să fie cea mai rea pentru multe femei, dar din fericire calciul poate ajuta la reducerea efectelor neplăcute. Se crede că aceasta se datorează interacțiunilor dintre calciu, vitamina D și hormonii estrogeni și progesteron.

 

7. Ar putea reduce riscul de diabet de tip 2

 

Deși motivele nu sunt clare, un studiu la scară largă care a implicat peste 20000 de asistente a descoperit că cei care au suplimentat zilnic doza de calciu au rate mai mici de dezvoltare a diabetului decât cei care nu au folosit suplimente de calciu. Doza respectivă a fost de 1200 mg pe zi, împărțită în 2 doze zilnice.

 

8. Este esențial pentru o dezvoltare adecvată a scheletului la copilul nenăscut

 

Fătul face tot posibilul să transfere calciul din sistemul scheletului mamei către cel propriu. În cazul unei deficiențe, copilul se poate naște cu oase slab dezvoltate, care sunt mult mai predispuse la fracturi decât în mod obișnuit.

 

9. Esențial pentru prevenirea osteoporozei

 

Osteoporoza este o afecțiune caracterizată prin mineralizare osoasă slabă și apare de obicei mult mai frecvent după menopauză. Atunci când la aceasta se adaugă un aport insuficient de calciu din dietă, oasele devin fragile și se fracturează ușor.

 

10. Ajută la prevenirea bolilor calciu

 

Este binecuoscută importanța calciului pentru sănătatea dinților, deficiența provocând dinți moi, apariția cariilor și uzura smalțului. Gingiile sunt, de asemenea, supuse abilităților sale de protecție și sunt mai susceptibile să sângereze în cazul unei deficiențe.

Sursa: https://www.naturalfoodseries.com/11-benefits-calcium/

 

Vă recomandam în continuare produsul natural Calivita Strong Bones

Calciul si Magneziul sunt minerale indispensabile organismului. Sunt necesare pastrarii sanatatii oaselor si a danturii, functionarii optime a aparatului cardiovascular, a sistemului nervos, muscular si osos.

Calciul favorizeaza absorbtia fieruluicombate insomniafortifica oaseledentitia si sitemul osos. Deficitul de calciu duce la aparitia rahitismului la copii, iar la adulti produce osteomalacie, osteoporoza si carii dentare. De asemenea, scade si rezistenta la stres, favorizeaza aparitia alergiilor, inflamatiilor si a crampelor musculare. Datorita hipocalcemiei (concentratie scazuta a calciului sanguin), calciul se mobilizeaza din oase, ajunge in sange si se poate depune pe peretii lezati ai arterelor. Lipsa calciului faciliteaza absorbtia plumbului (un metal toxic) si depunerea acestuia in oase si dinti.

Carenta de calciu si fier este foarte frecvent intalnita la femei. Efectele carentei devin evidente mai ales in timpul si dupa starile de graviditate, precum si la varste mai inaintate. Administrarea calciului are efecte benefice si in lombangii, dismenoree si contribuie la atenuarea durerilor osoase datorate cresterii. In cursul starilor de hipoglicemie (concentratia scazuta a glucozei din sange), este indicat un aport crescut de calciu.

Necesarul zilnic de calciu pentru un adult sanatos este de 800 – 1200 mg. Dusmanii calciului sunt grasimile, acidul oxalic (existent si in ciocolata), precum si fitatii (din cereale). deoarece impiedica absorbtia intestinala a acestuia. Alimentele bogate in calciu sunt laptele si produsele lactate, macul, nucile, alunele, soia si zarzavaturile. Deoarece 70 – 80% din populatie nu tolereaza laptele, din cazua lipsei enzimelor necesare digestiei acestuia, suplimentele de calciu sunt necesare, practic tuturor oamenilor.

Produsul Strong Bones Plus de la Calivita contine Calciu si Magneziu intr-un raport optim (Calciu/Magneziu = 2/1).