15 sfaturi practice care ne ajuta sa scapam de stres

Asa cum toti stim, stresul ne afectează sănătatea, fericirea şi calitatea vieţii.
Iar dacă nu facem nimic pentru a-l diminua, ne consumă cu totul.

Când suntem stresaţi, pierdem controlul asupra a ceea ce facem. Asta este ceea ce caracterizează stresul: în loc să decidem ce dorim să facem, mediul decide pentru noi. Mediul ne domină şi devenim sclavi ai ceasului. In cazul stresului cronic, cel mai răspândit, la bază stau lipsa de timp şi prea multele ambiţii. Dacă nu ai timp să faci tot ce ai vrea şi vrei să faci mai mult decât poţi, sigur te vei simţi depăşit, ceea ce conduce la o senzaţie de frustrare şi de criză personală.

stres

Există oameni total stresaţi, care trăiesc mereu la limită şi fac totul în ultimul minut. Şi poate le-ar fi mai bine să stea o clipă să se gândeas­că ce-i face să fie aşa grăbiţi şi cum ar putea scădea tempoul.

Cea mai rea parte a stresului este că, dacă nu înveţi să-l controlezi de la bun început, devine un monstru care se alimentează din acumulări: stresul generează mai mult stres.

Simptome

Sunt multe semne care ne avertizează că începem să fim stresaţi cronic.
Cele mai evidente sunt simptomele fizice, precum rosul unghiilor, scrâşnitul din dinţi, o senzaţie de oboseală, dureri de cap, stomac deranjat, insomnie.

Mai subtile sunt simptomele psiho­logice: proastă dispoziţie, gânduri negre, anxietate, sentimentul de a fi neînţeles sau subapreciat, atacuri de râs sau plâns.

Ce nu functioneaza?

Reacţia cea mai obişnuită In faţa stresului e alcoolul.
Mulţi oameni se relaxează bând un pahar sau două seara când ajung acasă. Un pahar din când în când nu e o problemă, dar dacă te obişnuieşti să bei în fiecare seară, în mod sistematic pentru a te relaxa, e o mare greşeală.

Asta pentru că alcoolul nu rezolvă conflictele de muncă sau pe cele din familie, nici lipsa de timp, nici problemele financiare. Pe termen lung, deteriorează şi mai mult capacitatea de rezolvare a problemelor, agravând şi problemele de sănătate.

Afecţiuni cauzate de stres

  • Sistem cardiovascular: angină, atac de cord, hipertensiune, accidente vasculare cerebrale, migrene.
  • Sistem digestv: indigestii, greaţă, arsuri la stomac, ulcer duodenal, colite, intestin iritabil, diaree, constipaţie, balonare.
  • Muschi si incheieturii: dureri de cap, crampe, spasme musculare, dureri de spate, dureri de ceafă.
  • Alte boli: diabet, cancer, artrită reumatică, alergii, astm, libidou scăzut, ejaculare pre­coce, anorgasmie, infertilitate, psoriazis, insomnie.

Soluţii care funcţionează:

1. Creeaza-ti o retea sociala puternica – relaţiile interumane pot reduce stresul, îmbunătăţesc sistemul imunitar, rezistenţa la boli şi cancer. Cultivă-ţi relaţiile de prietenie indiferent dacă e vorba de prieteni noi sau vechi.

2. Casatoria sau relatia pe viata cu un partener creează ambi­entul propice pentru susţinere reciprocă, armonie şi înfruntarea problemelor vieţii alături de o persoană care te înţelege.

3. Evita stresul legat de bani cu ajutorul planificării financiare. Nu lăsa ca banii să constituie un motiv de ceartă în relaţia ta.

4. Învaţă sa recunosti situatiile care te streseaza. Identifica­rea problemei este primul pas spre rezolvare.

5.  Dacă nu poţi evita o situaţie stresantă, încearcă să găseşti strategii de coping, cum ar fi să te plângi prietenilor şi să faci activităţi care-ţi produc plăcere.

6.  Dacă te stresează o anumită persoană, primul pas e să ai o discutie in care sa-i spui ce simti, dar fără să o acuzi. La serviciu nu te implica emoţio­nal în discuţii.

7. Dezvolta-ti capacitatile antistres: ia o pauză când simţi că anxietatea creşte, meditează, plimbă-te, învaţă exerciţii de respiraţie.

8.  Depasirea traumelor emotionale grave, precum divorţul sau moartea unui apropiat este foarte impor­tantă. Nu ezita să recurgi la un terapeut, preot, consilier sau psihiatru care te va ajuta

Succesul stă în a te bucura de ceea ce faci, în a şti că faci ceea ce trebuie şi în a oferi societăţii tot ceea ce poţi; asta ar fi situaţia ideală. De asemenea, să profităm la maximum de momentele bune şi să dăm mai puţină importanţă celor dificile. Iar dacă ar fi să pariezi, pune toţi banii pe succesul în viaţa personală.

Să vezi lucrurile dintr-o altă perspectivă.

9. Atitudinea pozitiva poate schimba totul – Un bun obicei este să ne concen­trăm asupra senzaţiei de recunoştinţă şi să scriem în fiecare seară într-un „jurnal al recunoştinţei”.  A aprecia o faptă altruistă, a învăţa ceva bun dintr-o criză şi a simţi re­cunoştinţă te pot face fericit.

10. Analizeaza-ti: dieta, consumul de cofeină, consumul de alcool, fumatul, condiţia fizică, greutatea corporală, somnul şi odihna.

11. Redu fumatul sau renunţă complet. Nu fuma pasiv.

12. Urcă pe scări în loc să iei liftul, mergi pe jos către serviciu, fa efort fizic în fiecare zi câte 30 de minute, învaţă să faci exerciţii fizice la birou.

13. Urmează o dieta echilibrata, cu supravegherea consumului de grăsimi şi de fibre, la un supliment de minerale şi vitamine: calciu, magneziu, zinc, vitaminele complexului B. Şi nu uita să bei cel puţin 2 litri de apă pe zi.

14. Dacă locuieşti singur, te simţi trist sau izolat, ia-ti un papagal, un caine sau o pisica. Dragostea necondiţionată a unui animal sau pasăre îţi va alunga singurătatea şi te va destresa. Dacă nu vrei un animal, îngrijeşte plantele preferate.

15. Munca si graba: nu lasa slujba sa te imbolnaveasca. Mai ales la serviciu, proiectele făcute în grabă nu au rezultate bune. Graba poate conduce la un rezultat mecanic, la terminarea unui proiect la data fixată, dar din punctul de vedere al dezvoltării personale, nu serveşte la nimic.

Stiai ca exista un produs naturist, fara efecte adverse care te poate ajuta sa scapi de stress.

Rhodiolin de la Calivita este un produs naturist, adaptogen cu efecte remarcabile in combaterea stresului, prevenirea infarctului miocardic, purificarii sangelui

 

BENEFICII RHODIOLIN

Indeparteaza efectele fizice si psihice ale stresului si reduce nivelul de cortizol.

Creste capacitatea de munca fizica si scurteaza dramatic timpul de recuperare dintre accese de exercitiu de mare intensitate.

Creste durata de atentie, memorie, si productivitatea muncii. Actioneaza ca un stimulator de activitate fizica.

Combate simptomele asteniei (declin in performanta de lucru, dificultati de somn, ticuri nervoase, pierderea apetitului, iritabilitate, dureri de cap si oboseala).

Rhodiola Rosea, extractul de baza al acestui supliment,  are potential in neurologie ajutand pacientii cu sindroame depresive, dereglari nervoase, cadere nervoasa, oboseala fizica si mentala, pierderi de memorie si disfunctii cognitive dintr-o varietate de cauze.

Este un bun antioxidant,  protejand sistemul nervos de daunele oxidative produse de radicalii liberi.

Ajuta in caz de disfunctie sexuala si tulburari legate de menopauza.

Cateva recomandari primite de la persoanele care au folosit acest produs:

„Nu vreau sa fac reclama la Rhodiolin, dar de cand il iau nu mai am atacuri de panica.
Am mai multa energie. De cate ori simt ca am stari de tristete iau un Rhodiolin.

Nu va puteti inchipui prin ce am trecut. Tot timpul fac comanda la Rhodiolin.
Eu si sotul meu luam acum in fiecare zi cate o capsula pentru intretinere.
Nu mai iau altceva, decat Rhodiolin.”

V.G. Bacau

***

Imi place acest supliment alimentar Imi place foarte mult acest supliment alimentar si il recomand tuturor care doresc sa fie eficienti in viata de zi cu zi.
Imi place foarte mult acest produs deoarece nu da stari de somnolenta, pot sa conduc masina, nu te face „inconstient” de lucrurile care se petrec in jurul tau, doar iti da o doza de „nesimtire” pur si simplu nu te consumi.

Elena P.