9 sfaturi pentru a alege corect ce să mănânci

 

  1. MENŢINEŢI GREUTATEA CONSTANTĂ cu ajutorul dietei mediteraneene. Fluctuaţiile de greutate sunt mai dăunătoare sănătăţii decât supra ponderabilitatea.
  2. MĂNÂNCĂ ALIMENTE SĂNĂTOASE. Cu modificări şi înlocuiri simple, poţi mânca uşor sănătos: ulei de măsline în loc de unt sau margarina, fructe în loc de prăjituri, ciocolată neagră în loc de ciocolată cu lapte; nuci în loc de chipsuri, lapte degresat în loc de lapte integral.
  3. CUMPĂRĂ INGREDIENTE SĂ­NĂTOASE, planifică meniuri şi învaţă să găteşti. Gătitul poate fi o plăcere. Experimentează noi tehnici de gătit, precum alimente sote, călite, la grătar, la cuptorul cu microunde, la cuptor, fierte în abur sau date prin blender.
  4. PORŢIILE DE MÂNCARE TRE­BUIE SĂ-ŢI OFERE, NU SĂ-ŢI RĂPEASCĂ ENERGIE, DECI NU-ŢI ÎMPOVĂRA FARFURIA.
  5. OPREŞTE-TE DIN MÂNCAT DE ÎNDATĂ CE ÎNCEPI SĂ TE SIMŢI SĂTUL.
  6. CONŞTIENTIZEAZĂ ACŢIUNEA DE A MÂNCA.  De multe ori terminăm din farfurie fără să fi fost atenţi la ce am mâncat. Foloseşte-ţi toate simţurile pentru a te delecta cu mirosul, culoarea, consistenţa şi gustul alimentelor. Nu numai că mân­carea va fi mai gustoasă, dar vei mânca mai puţin.
  7. BEA MULTĂ APĂ. Cel puţin 2 litri de apă, supă, sucuri naturale pe zi. Bea un pahar cu apă între fiecare 2 pahare de vin.
  8. CUMPĂRĂ FARFURII CU DIAMETRUL DE 22 CM. Astfel deţii controlul asupra porţiilor consumate.
  9. MĂNÂNCĂ ALIMENTE NEPRO­CESATE. Cultivă-ţi relaţiile cu rudele de la ţară care au grădină şi aprovizionează-te cu alimente gustoase şi sănătoase.

Învaţă să îţi purifici spaţiul cu regularitate, aprinzând beţişoare parfumate, lumânări sau tămâie. Aşa îţi va fi mult mai plăcut să locuieşti în propria casă.

APA – rol în alimentație

Apa: nutritivă, la îndemână, ieftină Atât de necesară şi totuşi atât de neglijată. Apa este o coordonată esenţială a supravieţuirii noastre, a doua după aer. Organismul nostru. depinde de apă pentru a funcţiona aşa cum trebuie.

  • detoxifică organismul prin eliminarea reziduurilor şi a substanţelor toxice.
  • ameliorează digestia; constipaţia şi alte probleme de digestie pot fi deseori rezolvate printr-o bună hidratare.
  • este cea mai bună cremă: asigură o piele sănătoasă, luminoasă şi un ten fără riduri.
  • este ingredient de bază în cura de slăbire.
  • asigură funcţionarea corectă a creierului şi a întregii activităţi cerebrale.
  • protejează inima şi vasele de sânge.

CE CAUTĂ OAMENII DE ŞTIINŢĂ ATUNCI CÂND STUDIAZĂ ALTE PLANETE? Apă, pentru că acolo unde este apă, este şi viaţă.

ORICE FEL DE LICHIDE SUNT BUNE PENTRU HIDRATARE? Evident, nu. Alcoolul, peste un pahar sau două, afectează organismul. Sucurile din comerţ, mai ales cele carbogazoase dulci sunt întru totul nesănătoase. Cele mai bune surse de hidratare sunt fructele şi legumele proaspete şi apa plată.

  • ne menţine tinereţea.

Viaţa spirituală

Pacea sufletului valorează mai mult decât bogăţia şi e strâns legată de sănătatea organismului. De aceea e aşa de important să ne îngrijim deviata noastră spirituală, de modul în care gândim.