Multe dintre publicatiile in domeniu sanatate, frumusete, fitness, au ca subiecte principale mancarea si miscarea pentru a atinge greutatea dorita. Cand consultam un specialist pentru a ne ajuta sa pierdem din kilogramele in plus, el ne va spune la fel: sa mancam mai putin si sa facem multa miscare. Poate ai incercat deja si tu toate acestea si totusi nu slabesti mai deloc, mai mult, te simti obosit si lipsit de energie. Ce ti-a scapat?

Foarte multi omit importanta somnului in diete si fitness.

Somnul este important pentru compozitia corpului, pentru putere, sanatate si nu in ultimul rand, pentru bunastarea generala. Potrivit centrelor pentru controlul si prevenirea bolilor, mai mult de 35% din oameni nu dorm indeajuns si, pentru ca statistica pentru obezitate este identica, este usor sa descoperim ca legatura nu e o simpla coincidenta.

In primul rand daca dormi putin, somnolenta din timpul zilei iti va scadea nivelul de energie si va face dificila angajarea intr-un program de exercitii si / sau de dieta.

Deprivarea somnului poate inhiba, de asemenea, capacitatea cuiva de a pierde in greutate. Un studiu al Universitatii din Chicago a aratat ca reducerea somnului la doar 4 ore pe noapte pentru o saptamana a adus adulti tineri sanatosi pana la punctul in care aveau nivelele de glucoza si insulina ale diabeticilor. Poate vedeti acest experiment putin cam extrem, dar nu este ceva neobisnuit in zilele noastre ca tinerii sa piarda noptile prin cluburi sau pe retelele de socializare. Privarea de somn este “calea regala spre obezitate” spune Dr. Eve Van Cauter, care a condus studiul de la Chicago. Asa ca, daca nu dormi, degeaba incerci diete si exercitii istovitoare.

De fapt, lipsa somnului creeaza un cerc vicios – cu cat esti mai obosit, cu atat mai multa cafeina vei consuma pentru a ramane treaz in timpul zilei; dar cu cat consumi mai mult cofeina, cu atat va fi mai greu sa adormi noaptea. Nu doar ca bauturile bogate in cafeina te vor impiedica sa ai un somn de calitate, dar de obicei sunt pline de zahar. Atunci se subintelege de ce esti predispus sa iei in greutate si devine mai greu sa-ti mentii energia pentru o perioada mai lunga de timp.

Cercetarile arata si ca persoanele care nu dorm suficient au si un apetit mai mare datorita faptului ca leptina lor (leptina este un hormon care regleaza apetitul) scade, favorizand cresterea apetitului.

Daca nu dormi suficient, beneficiile dietei se pot anula. Cand te odihnesti adecvat jumatate din greutatea pe care o pierzi atunci cand tii o dieta este din grasimi, pe cand daca dormi mai putin, cantitatea de grasime pierduta scade considerabil chiar daca urmezi aceeasi dieta.

Prin urmare, in incercarea ta de a pierde in greutate, acorda mai multa atentie somnului.