13 Tratamente naturiste pentru depresie

Ce este depresia?

Indispoziţia persistentă este cunoscută sub numele de depresie. Atunci când indispoziţia și emoțiile sale relevante încep să interfereze cu viața de zi cu zi a unui individ, acesta este diagnosticat cu depresie clinică.

Depresia este o tulburare extrem de neplăcută. Nu este o problemă doar pentru cel care se confruntă cu ea, dar prezintă și o serie de provocări pentru persoanele care se ocupa de cel depresiv.

Există multiple cauze ale depresiei care uneori pot contribui și la exacerbarea acesteia. Acestea sunt de natură variată și pot include probleme emoționale nerezolvate, dezechilibrul substanțelor chimice din creier, dezechilibrul hormonal sau neurotransmițător, prezenţa metalelor toxice în organism, alergia alimentară, deficiențele nutriționale, alcoolism, lipsa luminii solare și altele.Tratamente naturiste depresie

Cea mai mare prevalență a depresiei se întâlneşte în grupul de vârstă mijlocie sau la vârsta adultă, deși oameni de orice vârstă o pot experimenta. De asemenea, se constată că este mai frecventă la femei decât la bărbați. De asemenea, persoanele cu boli terminale, cum ar fi cancerul, diabetul și alte afecţiuni / boli care pun viaţa în pericol sunt mai predispuse la depresie în comorbiditate decât izolat.

 O mare varietate de simptome poate însoți depresia, incluzând tristețe persistentă, indispoziţie, iritabilitate, oboseală, poftă de mâncare exagerată sau absenţa poftei de mâncare, hipersomnie sau insomnie, deznădejde, dezinteres pentru activitățile preferate anterior, dureri inexplicabile din punct de vedere medical, gânduri de suicid și, eventual, tentative.

De când psihiatria a introdus antidepresive și a progresat considerabil în domeniul psihofarmacologiei, oamenii au început să se bazeze prea mult pe ele, uitând că o mulțime de obiceiuri sănătoase și o mică schimbare în stilul de viață  și ȋn dietă pot vindeca depresia într-o mare măsură. 

Tratamente naturiste pentru depresie

  1. Dieta bine echilibrată și sănătoasă

Serotonina este un produs chimic care joacă un rol vital în menținerea stării de fericire și a emoțiilor pozitive. Deși o dietă echilibrată, sănătoasă este esențială pentru sănătatea fizică și pentru sănătatea mintală, serotonina este cunoscută ca neurotransmițătorul „fericirii”. Unele alimente sunt în mod natural surse de serotonină și ajută la menținerea stării de fericire mai mult timp. Aceste alimente includ grăsimi sănătoase, cum ar fi uleiul de nucă de cocos, uleiul de in, uleiul de pește, care este, de asemenea, bogat în omega-3, vișine și ouă. 

  1. Evitaţi cafeaua

Cofeina poate schimba rapid în bine starea de spirit, dar, de asemenea, face ca aceasta să redevină pesimistă după ce efectul începe să dispară. Băutorii de cafea se confruntă adesea cu o situație în care o componentă foarte importantă a serotoninei, 5-HIA, este excretată prin urină și reduc astfel producția de serotonină.  

  1. Consumaţi ceai verde

L-teanina este un nutrient foarte important în ceaiul verde care, atunci când lucrează cu cofeina, face miracole cu starea de spirit. De asemenea, nu lasă corpul să experimenteze același efect de colaps pe care îl resimte atunci când consumă doar cafea. Savurând o cană de ceai verde, proaspăt, fierbinte, este un început minunat al zilei.  

  1. Meditați cât de des puteți

Este important să rezervăm timp suficient din programul nostru aglomerat pentru a filtra gândurile noastre pentru a ne opri din alunecarea pe spirala depresiei care ne conduce tot mai jos. Meditaţia cel puțin 30 de minute și cel mult 45 de minute pe zi este o ocazie excelentă de a întrerupe modul de viaţă agitat şi stresat pe care îl avem. Este important nu numai pentru că reflectăm asupra întregii zile, dar ajută, de asemenea, să întrerupem desfăşurarea haotică a vieţii.

    1. Acupunctura

Tratamente naturiste depresie

 

Acupunctura a fost studiată în remedierea depresiei și a anxietății. Corpul eliberează un număr imens de endorfine atunci când acupuncturistul atinge cu acul oricare dintre cele 400 de puncte specificate. Eliberarea endorfinelor dă o senzație liniștitoare, ceea ce te face să te simți calm și fericit – un sentiment pe care majoritatea oamenilor au menţionat că îl simt mult timp după ce acul a fost îndepărtat și procesul s-a încheiat.

  1. Consumați ceai de mușețel mai des

Se spune că un flavonoid special în ceaiul de mușețel este ceea ce îl face liniștitor și relaxant. Când vine vorba de depresie, incapacitatea de a vă relaxa și de a lua o pauză de la gândurile apăsătoare, este dificil. Mușețelul are proprietăți care calmează și relaxează corpul și ajută la îmbunătățirea calității și a programului de somn. Dacă puţin lapte cu miere face că gustul să fie mai bun pentru dvs., adăugați-le!  

  1. Vizitați un terapeut

Chiar și în majoritatea ţărilor care pretind a fi dezvoltate, a merge la un terapeut are o conotație negativă. Totuși, deşi respingeţi acest gând pe moment, veţi fi recunoscători pentru ședințele liniştite, în care în sfârșit vă puteţi elibera de apăsări în viitor. Niciodată nu ar trebui să ne fie rușine să mergem la un terapeut, deoarece nimic nu este mai important decât sănătatea mintală. Vizita la un terapeut constituie, de asemenea, o parte importantă din sprijinul social și moral, de aceea este întotdeauna mai bine decât să apelaţi la medicamente psihotrope sau mai rău, la medicamente eliberate fără reţetă.

  1. Consumati ceai de sunatoare

Un arbust erbaceu, sunătoarea este un supliment în casa oricui, preferat încă din Grecia antică. A fost folosită pentru a vindeca multe afecțiuni nervoase, inclusiv depresia și anxietatea. Hipericina, o componentă din sunătoare, funcționează în mod similar cu Prozac, inhibitor selectiv al recaptării serotoninei.  

  1. Îmbunătățirea aportului de vitamine B

Dopamina, serotonină și epinefrina sunt unii dintre neurotransmițătorii care joacă un rol vital în funcționarea generală a creierului, precum și în menținerea stării de fericire. Acești neurotransmițători sunt produși de o cantitate suficientă de vitamina B-12 și altele similare. Vitamina B poate fi luată fie din suplimente, fie din dietă îmbogățită cu vitamina B. Alimentele cu cantități mari de vitamina B includ pește, spanac, crustacee, brânză, curcan și ardei gras.        

  1. Creşteţi aportul de magneziu

Magneziul este un mineral foarte important care ne ajută să producem energie, să sintetizăm ARN și ADN, să reglăm bătăile inimii și să menținem substanțele chimice din creierul nostru stabile. Migdalele prăjite, fasolea neagră gătită, banana, spanacul fiert și laptele de soia sunt surse bogate de magneziu. 

  1. Antrenament și exerciții fizice

Nu mai este un mare secret că exercițiile fizice sunt cel mai bun leac pentru tot felul de afecțiuni fizice și mentale, iar depresia este una dintre ele.

  1. Faceți terapie cu lumină

Această terapie este deosebit de importantă pentru cei care suferă de depresie sezonieră. Se așteaptă ca sursele de lumină puternice să ofere lumina pe care persoanele depresive nu o au în timpul iernii sau într-un mediu apăsător, ca atunci când stăm în casă tot timpul.

  1. Optaţi pentru semințe de dovleac

L-triptofanul este un aminoacid care crește producția de serotonină. Semințele de dovleac sunt îmbogățite cu acest aminoacid, precum și cu magneziu. Le puteți consuma așa cum sunt sau presărate cu sare pentru a le adăuga puţin mai mult gust.  

Concluzie

Una peste alta, de sugestiile de mai sus și de modificările în dietă pot beneficia foarte mult cei cu depresie și pot preveni dependența de medicamente. 

Alegeţi oricare dintre aceste remedii și este posibil să nu fiți nevoiţi niciodată să luați medicamente. În plus, este uşor să urmaţi multe dintre sfaturile anterioare, fără prea mult efort.

 

Produse naturiste Calivita recomandate pentru tratarea depresiei

 Rhodiolin :1-2-0 dupa masa, 3 luni continuu, creste nivelul de serotonina – substanta supranumita si „hormonul fericirii sau al bunei dispozitii”.

 Noni Sirop ORGANIC :1-1-1 linguri inainte de masa, 2-3 luni continuu, asigura un tonus ridicat imunitar si al sistemului nervos; combate starile de depresie si repercursiunile lor in corp prin actiune directa pe scoarta cerebrala.

 Mega Q Protect :1-0-0 dupa masa, 3 luni continuu, imbunatateste considerabil circulatia creierului combatand ametelile, starile de uitare si depresie neuronala.

 Stress Management B-Complex :1-1-1 dupa masa, 2 luni de zile, complexul de vitamine B are efect de relaxare a sistemului nervos central si periferic combatand agitatia si insomniile; nu se recomanda insa la tratamentul cu interferon si la cirotici) sau MagneZi B6 :1-1-1, dupa masa, 2 luni de zile, magneziul din compozitie stimuleaza functionarea echilibrata a sistemului nervos, confera rezistenta psihica, inlatura angoasa si imbunatateste concentrarea.

 Melatonina 3.0 :0-0-2 seara inainte de culcare, se recomanda celor care sufera de insomnie pe fond de stres si depresie, favorizand somnul de noapte.

– Recomandat ar fi sa se consuma apa alcalina (vezi aparatul Aquarion), care are un rol important in privinta prevenirii / stoparii acidozei care sta la baza oricarei boli. Este deosebit de important prin faptul ca un consum regulat al acestei ape duce la eliminarea din corp a metabolitilor cu potential toxic-cancerigen, dezacidificarea organelor si tesuturilor, normalizarea absorbtiei intestinale a nutrientilor, hranirea si hidratarea optima a celulelor, curatirea colonului, ridicarea imunitatii, oxigenarea intregului corp si in special a creierului.

Efectele se manifesta atat la nivelul celor 3 sisteme anatomice de baza – neuronal, hormonal si imunitar (aflate intr-o stransa interconectare) – precum si la nivelul organelor si al circulatiei sanguine.

 

 

77 / 100 SEO Score