11 remedii naturale pentru hipertensiune arterială

 

Remediile la domiciliu pentru hipertensiune arterială includ consumul de apă de nucă de cocos, creșterea consumului de cuișoare, de usturoi, consumul de semințe de susan, consumul de ciocolată neagră, consumul de ceai de hibiscus, adăugarea de curcumin în dietă, consumul de ceai de ghimbir, legume organice și exerciții de gimnastică regulate.

Diverse motive contribuie la creșterea tensiunii arteriale, cum ar fi un stil de viață nesănătos, lipsa activității fizice, consumul excesiv de alimente sau băuturi procesate etc. Este o boală cronică pe care nu o puteți elimina în întregime. Experții în domeniul sănătății sugerează menținerea unui nivel normal de tensiune arterială pentru a preveni alte probleme cardiace cum ar fi accident vascular cerebral sau atac de cord. Puteți face acest lucru cu ajutorul unor remedii utile la domiciliu.
Nu veți crede, dar unele surse naturale menționate în articol au făcut parte din remedii tradiționale de zeci de ani. Fără îndoială, aceste surse sunt organice și au potențialul de a vă stabiliza starea. Împreună cu aceasta, ar trebui să consultați, de asemenea, medicul pentru a evita problemele cardiovasculare.

Ce este tensiunea arterială ridicată?

Tensiunea arterială ridicată cronică este cunoscută din punct de vedere medical ca hipertensiune. Se produce când inima trebuie să se forţeze și crește presiunea sângelui până la niveluri periculoase. De asemenea, stări ca anxietatea și stresul contribuie temporar la problemă.
În plus, tensiunea arterială ridicată are potențialul de a afecta inima și sistemul vascular. Prin urmare, este esențial să se menţină niveluri sănătoase de tensiune arterială.

Cauze ale tensiunii arteriale ridicate

Acestea sunt câteva dintre motivele cunoscute care contribuie la hipertensiune arterială:Hipertensiune 

  •  Vârstă
  • Alcool / fumat
  • Contraceptive
  • Istoric familie
  • Diabet
  • Obezitate
  • Graviditate
  • Dietă îmbogățită cu sodiu

Remedii naturale pentru hipertensiune arterială

1. Apă de nucă de cocos
Găsită în interiorul cojii verzi a fructelor, apa de nucă de cocos este o sursă de energie, de potasiu și magneziu. Ambele minerale sunt esențiale atunci când vine vorba de menţinerea unor niveluri adecvate de tensiune arterială.
Totuşi, este un mit cum că excesul de apă de nucă de cocos poate scădea tensiunea arterială în mod semnificativ, dar nu este indicat pentru sănătate. Este o concepție greșită, însă consumul moderat de apă organică de nucă de cocos s-a dovedit a fi un remediu eficient în această privință.

2. Căţei de usturoi
Nu ar fi greșit să numim usturoiul o sursă magică de hrană, deoarece posedă numeroase beneficii pentru sănătate și menținerea hipertensiunii arteriale este într-adevăr una dintre ele. Consumul de usturoi, zilnic, se spune că îmbunătățește sănătatea cardiacă generală datorită calităților de subțiere a sângelui.
În plus, usturoiul are, de asemenea, proprietăți diuretice care facilitează urinarea, permițând eliminarea excesului de sodiu, apă și grăsime din corp, menținându-l ușor și sănătos.

3. Semințe de susan
Puteți mânca semințe de susan cu sau fără salată. Semințele sunt o sursă de energie, vitamina E, sesamin, omega-6 și acizi grași polinesaturați (AGPN).
Aceste substanțe nutritive sunt foarte benefice pentru a menține un nivel normal al tensiunii arteriale. Sesaminul compus, din semințe, împiedică absorbția colesterolului în organism, în timp ce AGPN funcționează pentru a relaxa pereții arteriali.

4. Ciocolata neagră
Ciocolata neagră este încărcată cu antioxidanţi, flavonoide, polifenoli şi catechine. Toate aceste enzime și substanțe nutritive joacă un rol esențial în menținerea vaselor de sânge deschise, permițând oxigenului să treacă prin ele fără nicio piedică. Procesul asigură sănătate cardiacă generală reducând riscurile asociate cu hipertensiune arterială, atac de cord și accident vascular cerebral.

5. Ceaiul de hibiscus
Puteți gestiona hipertensiunea savurând un ceai de hibiscus proaspăt preparat. Este un diuretic natural și permite organismului să scape de excesul de sodiu și fluide prin frecvenţa urinării. Îndepărtarea excesului de lichide optimizează țesuturile inimii, scăzând presiunea peretelui arterial.
Un studiu a concluzionat chiar că ceaiul de hibiscus consumat zilnic timp de șase săptămâni poate contribui la menținerea unor limite normale ale tensiunii arteriale fără a lua medicamente în acest sens. Nu există nicio îndoială că ceaiul este o modalitate fantastică de menținere a sănătății inimii. Cu toate acestea, nu ar trebui să îl consumați mai mult de 3 – 4 ori într-o săptămână.

Hipertensiune
6. Curcumin
Condimentele au devenit populare în toată lumea datorită nutrienților excelenţi găsiți în ele. Turmericul este o altă sursă sănătoasă deoarece conține curcumin. Nutrientul ajută la scăderea semnificativă a inflamației în organism. Mai mult decât atât, turmericul este, de asemenea, renumit pentru eliminarea depunerilor și acumulărilor de pe pereții arteriali.

7. Ceai de ghimbir
Ghimbirul are diferite proprietăți sănătoase. De aceea, ceaiul de ghimbir a făcut parte din remedii tradiționale pentru a controla hipertensiunea arterială. Nutriționiștii recomandă consumul zilnic de ceai de ghimbir – ei spun că poate ajuta la scăderea tensiunii arteriale și a nivelului de colesterol. Componentele găsite în plantă sunt suficient de puternice pentru a lărgi vasele de sânge obstrucţionate.
Ghimbirul poate funcționa, de asemenea, ca agent de subțiere a sângelui care împiedică coagularea, ceea ce reprezintă un alt motiv care contribuie la tensiunea arterială ridicată. De asemenea, puteți consuma ceai de ghimbir de cel puțin două ori pe zi, dar trebuie să vă abțineți de la consumul prea mare.

8. Ardei Cayenne
Ardeiul roșu este cunoscut ca vasodilatator. Funcționează pentru a lărgi vasele de sânge – ceea ce este necesar pentru fluxul sanguin. Acest lucru este posibil datorită prezenței capsaicinei în ardei, în special în cei roșii.
Nutriționiștii sugerează că ardeiul este iute datorită concentraţiei de capsaicina din el. Mai mult, componenta ajută la dezvoltarea celulelor roșii din sânge, care efectiv detoxifiază sângele. Ca și alte surse, ardeii Cayenne reduc, de asemenea, acumularea depunerilor și presiunea asupra arterelor.

9. Consumați pepene galben
Un studiu a arătat că dacă se consuma pepene galben organic pe stomacul gol se pot face minuni pentru hipertensiunea arterială. Este un depozit de aminoacizi – numit citrulină. Acesta din urmă funcționează pentru a reduce inflamația ȋn corp împreună cu un nivel ridicat al tensiunii arteriale. Consumul de pepene galben este de asemenea eficient deoarece componenta găsită în el ajută la pomparea sângelui fără nicio piedică.

10. Legume organice
Includ roșii, morcovi, țelina, sfecla și ridichi, esențiale dacă aveți hipertensiune arterială.
Nutriționiștii recomandă înlocuirea alimentelor procesate cu legume organice, deoarece mineralele precum potasiul, fierul, nitrații și magneziul găsite în ele sunt esențiale pentru menținerea unei inimi sănătoase.
Aceste minerale ajută la extinderea vaselor de sânge blocate dacă le consumați în mod regulat. Procesul este, de asemenea, necesar pentru a preveni coagularea sângelui.

11. Exerciții de gimnastică regulate
Împreună cu dieta bine echilibrată, trebuie să optați și pentru activități fizice pentru a evita simptomele asociate hipertensiunii. Cu toate acestea, nu exageraţi cu exerciţiile de gimnastică ci încercaţi o plimbare în ritm alert şi jogging zilnic. Să nu mai vorbim de inimă, care este un mușchi, și se poate fortifia prin exerciții regulate.

Produse naturale recomandate in tratamentul hipertensiunii arteriale:

Garlic Caps :1-1-1 dupa masa; 2 luni continuu; actioneaza ca un excelent antihipertensiv si diuretic renal, normalizand atat HTA primara cat si pe cea secundara.

Rhodiolin :1-1-0 dupa masa; 3 luni continuu; relaxeaza sistemul nervos central, periferic si implicit musculatura neteda a vaselor de sange, stopand astfel oscilatiile de tensiune arteriala cauzate de stresurile psihice si fizice.

Omega 3 Natural Fish Oil :0-1-1 in timpul mesei; 3 luni continuu; elimina colesterolul rau depus in peretii vaselor de sange ce formeaza ateroame – placute constituite din fractiuni de grasimi si a caror prezenta participa la aparitia HTA.

Super Coenzyme Q10 Plus :1-1-0 dupa masa pana la terminarea capsulelor din flacon, apoi pauza) sau CoQ10 Lozenges :1-0-0 dupa masa pana la terminarea capsulelor din flacon, apoi pauza realizeaza o buna oxigenare, fluidizare a sangelui arterial central si periferic, prevenind astfel puseele hipertensive.

Optional, se mai pot adauga produsele:

Cholestone : 1-1-1, elimina colesterolul

Senior Formula : 0-1-1, complex de vitamine B cu actiune relaxanta asupra sistemului nervos.

Zen Thonic : 1-0-1, elimina colesterolul; in plus, este energizant.

– Optional, se poate utiliza dispozitivul energo-terapeutic de uz personal BioHarmonex, pe programele corespunzatoare: CIRCULATION (circulatie si sistem vascular), NERVES (sistem nervos), DETOX (Detoxifiere), MERIDIAN (meridianele energetice ale organismului), BIORHYTHM (bioritm).

Observatie: Produsele se pot administra impreuna cu tratamentul medicamentos prescris de medicul cardiolog.

Concluzie
Puteți opta pentru remediile menționate mai sus pentru a ameliora sau a elimina simptomele asociate cu hipertensiunea arterială. Este foarte puțin probabil ca sursele naturale să aibă efecte adverse. Cu toate acestea, pentru probleme de sănătate, cum ar fi tensiunea arterială ridicată sau scăzută, ar fi mai bine dacă vă consultați mai întâi cu medicul și vă abțineți de la auto-medicaţie.

18 / 100 SEO Score